![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... kanske det kan bli om jag får tag i en bra ritning.
Jag öppnar denna tråd reserverad för M25 eftersom M5-tråden blev ockuperad även av M23. Av bra bilder kan man göra bra texturer. Har börjat saxa och bända i en den enda högupplösta bild jag hittat - Ringlinjens Paradvagn M25 606. Nedan följer: 1. Bild på en perspektiviserad texturförlaga till sidorna. 2. En intressant bild på "häcken", där man tydligt ser Jacobs (förlåt Bengans) stege, men även en del annat intressant. Bl.a. grindarna för att hindra överförfriskade göteborgare att falla över Scharfenbergkopplet och få vitala kroppsdelar i kläm. 3. Fronten blir en utmaning att modellera och texturera, inte mycket räta linjer där inte - men vackert och ack så typiskt Göteborg.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det här är nog den vagntyp tillsammans med mustangen som ligger mig varmast om hjärtat av alla spårvagnas typer på vår planet
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Maila Ringlinien och fråga, dem kanske har någon ritning tillgänglig digitalt
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
har mailat ringlinjen och frågat efter en ritning så återkommer när jag fått svar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har också mejlat dom, så vi får väl avvakta tills de öppnar igen i mitten av januari.
Utan ritning - ingen M25. Med ritning - kanske, om bygglusten sitter kvar så länge ![]() Detta forum ger inte speciellt mycket uppmuntran att gå vidare, så när som på en handfull personer, som skall ha stor heder! Alla andra sitter väl och drömmer om "Den nya sköna värld" som skall öppna sig med "Kickstarter - A new Era". Bli inte besvikna bara !
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
okej vi får hoppas att de kan hjälpa oss för vore riktigt kul med m25 men förstår att det blir svårbyggt utan ritning
![]() |
![]() |
![]() |