|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2014-02-08, 00:13 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Realistiska bromsar
Ny rutt på gång Canadian Mountain Passes, CP korsande av Klippigabergen via Kicking Horse Pass och Rogers Pass.
Kort om rutten finns här: http://www.engine-driver.com/article...ountain-passes En bit ned kan man läsa om det nya realistiska bromssystem som har tagits i samband med rutten. Låter som att en annan aldrig kommer att behärska det hela men för de som strävar efter ökad realism är det säkert spännande. Jag kommer nog att köpa rutten för att det är samma typ som Marias Pass och Stevens Pass. Kan tyckas lite onödigt med ytterligare en sådan rutt och att man skulle satsa på något nytt istället men det är oberoende utvecklare som bygger rutterna. /æ |
|
2014-02-08, 08:43 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
jo jag kommer nog också att köpa den ,låter mycket intressesant.
Har dessa rutter på Msts så jag vet att landskapet är mycket kuperat och vackert. Kicking horse pass. Ta ett 13000 tons grain train nerför backen som jag tror är 2,2 promille kräver sin man. Den ligger på sträckan Vancouver och Calgary Ursprungligt var den 4,5 promille.....sen gjorde man spiral tunnlarna för att komma ned till mer normalt promilletal. https://www.facebook.com/media/set/?...0273090&type=3 Karta Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-08 klockan 09:37. |
2014-02-08, 10:38 | #3 |
Medlem
|
fast då menar du väl från 45 till 22 promille? vi har 25 promillesbackar i Sverige.
__________________
M v h /Pursche |
2014-02-08, 11:00 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Naturligtvis var lite snurrig där...det bidde procent backar.
Fast vi har inte 22 promille i flera mil. Här är det nästan 1000 meters stigningar bla då från Golden 700 möh till toppen på kicking horse pass 1643 varav de sista milen är stigningen kraftigast där man har två spiral tunnlar inne i berget. När man kommer ut ur berget ser man sina egna vagnar åka in i berget 20 meter nedanför loket. Youtube på en av spiral tunnlarna En annan video om tågen och naturen på Kicking horse pass Cabride från Rewelstoke till Field del 1 Del 2 Del 3 Sedan finns hemvägen också ,finns på höger sida. Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-08 klockan 12:01. |
2014-02-08, 11:41 | #5 |
Medlem
|
Det här verkar intressant. Jag dumpade Railworks rätt snabbt eftersom bromsarna var så dåliga att det helt enkelt inte gick att köra. Det här kanske, kanske, kanske kan locka tillbaka mig. Vi får se.
Run8 har trots allt en enormt stor fördel; Multiplayer med dispatch-funktion. Finns något sådant till Railworks än?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
2014-02-08, 12:12 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Nä men jag vet att det har pratas om det för några år sedan så kanske kanske i framtiden.
Det var någon chef på railworks som uttalade sig att det kunde komma i framtiden. Jo Run8 har stora fördelar men även stora nackdelar bla grafiken och väder där är ju Railworks överlägsen (om de som byggt rutten har gjort ett bra jobb) Sen finns det ju så hemskt mycket mer rutter än till Run8. Där får nog Run8 företaget tänka om tror jag. Utvecklingen av plattformen att göra rutter verkar ju stannat av och varje rutt de gör tar ju ett halvår och ändå så saknas det ju massor av objekt kring landskapet. Städerna är ju rena skämtet. någon väg och några hus.... Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-08 klockan 13:22. |