|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2014-02-12, 21:40 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2014
|
Kan ej koppla vagnar på addon lok? TS2014
Hejsan!!
jag har laddat ner bland annat T44 V1.0 men när man tar quickdrive och ska koppla på vagnar så går det ej!! kommer bara upp en röd varningstriangel mellan lok och vagn!! om jag är i spelet och tar fram editorn och placerar lok och vagn en bit ifrån varandra så fryser spelet när jag kör emot loket mot vagnen!! är det jag som missat något eller är det något galet? TS2014 mvh:Tommy |
|
2014-02-12, 22:43 | #2 |
Medlem
|
Vagnar med Olika koppel passar inte ihop. så om du t.ex. kopplar T44:an med de brittiska MK3-vagnarna så passar de itne ihop då MK3-vagnarna använder Automatkoppel (SA3?) och T44:an skruvkoppel.
Däremot ska T44:an passa ihop med De tyska personvagnarna, samt MK1 och MK2. De ska passa ihop med alla våra svenska rullande materiel också... osäker på hur det gäller med Malmvagnarna, samt Dm-loket! Även Andreas13´s Y1 v1.0 har lite problem med kopplen, men jag rekommenderar inte 1.0, använd 2.1 istället. De är finare och bättre! Välkommen till TS2014s fantastiska värld!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-02-12, 23:30 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2014
|
Hejsan!!
men jag kan ju inte ens koppla ihop 2st T44r, detsamma gäller Z66 har laddar hem en del svenska vagnar men det är bara en postvagn av alla som fungerar.. inget annat! i den röda triangeln står det coupling issue, det är allt //Tommy |
2014-02-14, 11:45 | #4 |
Medlem
|
Frågan är om du inte saknar European Asset Pack, med tanke på att du är ny i spelet?
De flesta lok o vagnar (och rutter) är skapade 2012 eller tidigare, och är baserade på vad som nu blev denna paket för nya användare, och som kan behövas för att allting ska fungera. Jag fick Railworks 3, Train simulator 2012, och då kom det med de flesta ordinarie rutter som även fanns i tidigare versioner av Rail Simulator. Men sedan TS2013, så kommer dessa inte med, utan nya saker kommer med, vilket gör att flera freeware-addons saknar viktiga saker som man ahr utnyttjat i de tidigare versionerna, vilket gör att nya användare behöver köpa paketet för att de flesta Freeware-addons ska fungera som det ska!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-02-14, 12:02 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Synd att EAP kostar pengar. Först köpa TS2014 och sen EAP. Vansinnigt!
|
2014-02-14, 15:50 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
Kan bara hålla med dig Totte, och man får folk att betala lika mycket pengar för addons som själva ordinarie spelet är sjuk!