|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2014-03-03, 19:51 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2014
|
AI Tåg?
Hejsan!
Är det möjligt att få AI tåg att fortsätta samma rutt över tiden? Alltså inte stanna när det åkt sin rutt som man gjort åt det? Tommy |
|
2014-03-03, 20:52 | #2 |
Medlem
|
Du kan sätta ut Portaler (Marker - Portal) och ange det som destination. Då kör AI-tåget in i det och försvinner.
Men ett AI-tåg kör alltid en definierad "path" från A till B, precis som spelarens tåg.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-03-04, 23:23 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2014
|
ok synd!!
ok det var inte riktigt vad jag är ute efter...
skulle vilja kunna få ett tåg att tex åka runt i en cirkel oavbrutet för att göra ett scenario lite mer levande!! då måste man ju sitta och göra tusentals nya rutter hela tiden? |
2014-03-04, 23:34 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
För att det ska krävas 1000 tals nya rutter måste du antingen ha en väldigt kort rutt eller sitta och spela 24/7
2014-03-05, 09:18 | #5 |
Medlem
|
Oavbrytet går ju inte. men tåget kan köra runt i en cirkel i några varv, och sedan stanna vid en lämplig ställe i slutändan.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |