![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag gillar att köra tåg fort och letar efter en höghastigehtsrutt där man får köra fort ganska länge och där det inte hela tiden är mer eller mindre omotiverade hastighetssänkningar vilket ju leder till att man aldrig/sällan kommer upp i full hastighet.
Jag har London-Faversham High Speed samt Hamburg-Hanover. London-Faversham High Speed har ju dels en relativt kort sträcka med 225 Km/h samt att den mestadels är i tunnel. På stäckan Hamburg-Hanover är det, enligt mig, många omotiverade sänkningar/höjningar. Tex, man har 200, sedan skall man sänka till 140 för att sedan upp till 200 för att *innan* man ens hinner komma upp till 200 måste ner till 160 några hundra meter efter man fick 200. Det påminner om lite Marias Pass som jag aldrig gillade därför att hastigheten åkte jo-jo genom hela rutten och hade många konstiga ökningar/sänkningar. Så vad har ni att rekommendera? Betal-rutt eller gratis har ingen betydelse. ![]() Jag minns att LGVMed - Mediterranean High Speed Route till MSTS var riktigt bra men har ännu inte hittat någon LGV-rutt till RS 2014.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
London - Peterborough från RCS är inte direkt någon höghastighetsbana, men det är fyrspår till stor del och STH på mellan 180 och 200 till största delen. Helt klart värt pengarna!
![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
West Coast Mainline North är en superfin bana från Glasgow till Carlisle. Finns en lång bit med 125mph och jag rekommenderar att du köper class 390 till.
Helt klart ett av de absolut bästa tågen (390) och rutten är en av de absolut finaste (lång är den också) så är definitivt värd ett köp enligt mig!! http://store.steampowered.com/app/24083/
![]() |
#4 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Citat:
Tack för era tips! ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Münich-Augsburg är en tysk höghastighetsrutt där du i stort sett hela tiden håller dig i 230Km/h hela vägen! Höghastighetstågen har ett dubbelspår och de vanliga tågen har en annan paralellgående dubbelspår med lägre hastighet och utan LZB på den. Tror det är ytterst lite "jojo" på banan.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |