![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
.. påbörjad. Nitade vagnar är nog de svåraste att texturera så jag vet inte om detta blir nåt
![]() Byggt lite och börjat fundera hur textureringen skall göras ![]() Bilderna visar det lilla jag byggt, ritningen och de utmaskade detaljerna. Sen vete gudarna hur man skall göra ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Säkert inte det lättaste, men en det där är en riktigt spännande vagnstyp! (Har nån slags kärlek till vagnar med mittdörrar...) Ska bli kul att se vad det blir utav den
![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2014-07-06 klockan 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Själv håller jag på att peta, efter min förmåga, på en "vanlig" nitad Co8... Få se vad det blir, men det finns ju en läromästare här på forumet som har gjort ett underlag för en nitad textur, nämligen vagnen ABo3a. Ja just det! Det är signaturen LAn som gjort det mästerstycket! Lycka till med Co13!
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
ur snyggt lan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härligt att se, en udda vagn till.
Har för mig, att dom har en nyrenoverad vagn i Gävle sen ett par år tillbaka och även en vagn i Nynäshamn. Men den i Nynäs, där vet jag inte hur långt dom har kommit med renoveringen. Man ska kanske satsa en dag och åka förbi där efter jobbet, för att se om det går att plåta av vagnen på ett hyfsat sätt.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Passa gärna på att plåta den från så många håll (helst i 90 graders vinklar) som möjligt.
Har du möjlighet att ta detaljbilder på dörrar, fönster av olika storlek, nitrader etcetera så underlättar det bygget av både Co13 och andra nitade vagnar.
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det vore värt många "guldstjärnor", Bengan. Bilder har jag inte många och alla är i det jag kallar "turistperspektiv".
Citat:
![]() |