![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... den långa post- och resgodsvagnen från Arlöf kan kanske bli till om jag får lust. Den har samma längd som Co13 och väldigt mycket från DFo7 kan multipliceras och återanvändas. Jag har mycket bra ritningar på vagnen som jag bifogar i krafigt förminskad skala så ni kan titta:
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härligt Lennart.
![]() Att du kämpar på med fler nitade vagnar, fast du tycker att det är jobbigt med texturerna. Håller tummarna, att du kommer förbi den tunga biten med alla nitarna, så att även fler nitade vagnar dyker upp.
![]() |
#3 |
|
![]()
Semestertider?????????????????????????????
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag får säga att det var mer klass på sj förr När man till och med installerade takfönster för ljus insläpp och arbetstrivsel för post sorterarna
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Fy, vad intresset var lågt för den här vagnen.
![]() Bara hoppas att det beror på semestertider ![]() Håller tummarna, att du kör på ändå, Lennart.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Jag hoppas du gör vagnen. Dina senaste vagnarna Co13 och DF07 använder jag redan i trafik. Jag är djupt imponerad av det du gör och laddar ner allt du gör.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Förvisso är det semestertider och vädret är underbart så att få postar sin uppskattning är väl förståeligt - för det är en liten udda hobby vi utövar.
Men när det blir för varmt ute drar jag mig in i mitt kylrum och slår i några nitar i DFo3. Om nu nån intresserar sig för textureringsteknik så bifogr jag några bilder på dels färdiga långsidor, dels en bild på texturen redo för "nitning" av gavlarna. Ta en GT och avnjut sommaren i hängmattan, tids nog blir det höst ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... var nog att dessa vagnar alltid gick närmast lok med postavdelningen mot loket och sedan kunde kopplas till andra "bälgiska" vagnar. På så sätt fick konduktören sin kupé först i tåget och hade god uppsikt över resgodset.
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Om jag kunde skulle jag peta in ett antal applåderande händer. Men sånt finns inte här i forumet.
Ser fram emot även denna fantastiska postvagn! Bravo Lennart!
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... eller "Kontinenttrafiken" som gick från Malmö via Trelleborg - Sassnitz till Berlin ända sedan 1900-talets början hade blå vagnar med gul märkning (nationalistiskt stuk
![]() ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
... är det! Medan jag kollar att inga dundermissar finns kan ni ju gotta er i några bilder
![]() Texgroupen blir med en omärkt brun, en märkt blå samt en omärkt "blekfis" för alla som vill märka själva! Några bilder som kanske visar slutprodukten ![]()
![]() |
#12 |
|
![]()
Tack för en till underbar vagn, Lennart.
![]() ![]() ![]()