![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... vet väl man knappt vad det är, men vi som är uppvuxna på 1950-talets grusvägar vet
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Trevlig objekt på en mycket användbar maskin, jag har faktisk haft möjlighet att köra väghyvel och tryckt makadam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
snyggt lan! maskiner att använda vid banbyggnad kan man inte få för mycket av
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
LAn: Den behöver jag. 95 procent av vägarna i mina utlagda banor består av grusvägar - med andra ord ett nödvändigt redskap.
Det är nog inte så många i Forum som har färdats på dessa eländiga vägar. Tvättbräden - om ni vet vad det är - ät ett passande namn och en plåga för cyklister och bilars fjädersystem. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Välkommet tillskott då trafiken på mina banor avser 50- och 60-tal då stora delar av vägnätet bestod av grusvägar.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Trevligt, alltid en välkommen syn. Själv väljer man en välskött grusväg över en dålig, sönderfrusen asfalterad väg vilken dag som helst
![]()