![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... mer lättplacerad?
Jag har experimenterat lite med STW Luftledning och fann att man behöver nån slags mall för att få kontaktledning, hjälpkraftledningar och återledningar på rätt plats. Jag har gjort en marker till de olika stolparna som visas i surveyor och underlättar inpassningen av de tre ledningstyperna. Det finns 2 tracksideavstånd, 2,75 och 3,35 m så det krävdes 2 mallar. på bilden syns det kanske hur det är tänkt?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag skulle gärna ha dessa markers på marken så de är lättare att se vart man ska fästa splinen
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Jag provade med det först men det var mycket svårare att få ledningarna rätt så jag flyttade markern till ungefär kontaktledningshöjd och det fungerade bättre! Det är viktigt att stå mitt över rätt punkt när man drar vertexen på plats och det är omöjligt om markern ligger på marken !!!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Beror väl på hur du utformar den
![]()
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
<kuid:42778:11155> (bifogar en kuid då det finns så himla många av allt som behövs för att få hans grejer komplett) Citat:
![]() Men något som skulle underlätta vore ju om det gick att fästa spline-points i trackside-object, men detta går väl inte har jag för mig?
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Eftersom kontaktledningarna är halva nöjet när man ska skapa realistiskt så vore det toppen om det fanns ett mer lättarbetat sätt att skapa dessa.
Det är viktigt att man lätt kan hitta i listan över alla detaljer och kanske att man kan välja fler detaljer i optionrutan. Som det är nu är det svårt att växla kontaktledningar då dessa kräver flera olika spline, samtidigt som de ska passa med utliggarens utseende samt läge över spårmitt och få till detta zickzack-mönster som man vill ha. En generell översyn av utbudet av stolpar, bryggor, ledningar och tillvägagångssätt kan leda till framsteg. Men allt som produceras till Trainz i Svenskt utseende är av glädje. |
![]() |
![]() |