|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2016-08-05, 17:07 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Skuggor i Openrails ALLA objekt
Hej.
Jag vet inte om detta har avhandlats tidigare i Forumet, så därför ställer jag en simpel fråga. Om en ruttbyggare inte aktiverar skuggor på ett objekt i MSTS RE, så förblir det ingen skugga från objektet i OR. Nu finns det en genväg att få ALLA objekt som ingår i rutten, att avge skugga. Typ kontaktledningsstolpar, hus, buskar, träd, bilar... ja till och med människor som står på en plattform genererar en liten skugga. Finns det något intresse att jag berättar här på Forumet hur man gör, eller är det överspelat?? . |
|
2016-08-05, 17:13 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Alla tips är alltid välkommet.
|
2016-08-05, 22:50 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Alltid intressant att höra. Detta borde rimligtvis ligga som ett val i ORs inställningar kan man tycka.
2016-08-06, 00:56 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Hej.
Jag skall nåta ihop en liten manual. Dock måste jag varna, man måste gå in i datorns registerfil med regedit och lägga till en nyckel. Så man måste vara säker på vad man gör. Så länge kan jag visa tre bilder. Den första är Jirgu Tiu station utan skuggor. Den andra bilden är samma plats med skuggor, ny nyckel i ORTS i min dators registerfil. Den tredje är Säter station där man kan se att till och med människor på plattformen har skuggor. Håll till godo så länge!! Manual kommer... PS/ Jag ville egentligen åstadkomma skuggor på mina spakar och reglage i X3 hytten, men se det funkade inte, hehe /DS . .
Må Väl! //Wase Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-08-06 klockan 00:58. |