|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2016-11-11, 10:28 | #1 |
Medlem
|
Transport Fever
God middag. Äntligen ett spel som tar upp hela min fritid ett tag. Att bygga imperium är helt i min smak om man har lite tid över. Detta helt nya spel är riktigt roligt där man numera även har fartyg och flygplan att ta med i beräkningarna. De största nyheterna jämfört med Train Fever är annars:
- Leverans av mer än bara gods och passagerare. En stad behöver ett antal olika material för att må bra. Bränsle, mat, tegel för att bygga, tools som säljs i affärerna osv. - Större värld. Alltid roligt men kör man på högsta ingame-världen så anänds 2,6gb arbetsminne och det finns en bugg som gör att spelet efter ett tag tappar FPS till 2 eller något sådant. Omstart krävs och man kan spela i 30 minuter igen. Har någon annan spelat detta och vad är era tankar?
2016-11-11, 11:09 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Började lite smått igår och hittills är det väl positivt. Inte märkt några buggar ännu och ekonomin går bra...
2016-11-11, 14:16 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
Om Train fever var ett bra spel är Transport fever ett skitbra spel
Musiken i Train fever var bra men efter att ha lyssnat på dom i 412 timmar är dom sådär, älskar Transport fever's musik, kommer nog ta lång tid innan jag tröttnar på dom. Har hittat en bugg: Ibland när man bygger järnväg blir terrängen fel (se bild 1) Moddar: No costs Gwinda's signal pack (fungerar inte med "Left side signals") Stadler Flirt - NSB Stadler Flirt - MTR Express Mercedes-Benz Citaro Gwinda's bridge speed remover Concrete bridge for high-speed railway lines Left side signals NSB El 18 Några bilder på min värld: Arestad C Mitt ända problem med Transport fever är att jag har 5 fps i storstäderna |
2016-11-11, 20:24 | #4 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
Hej jag undrar kan man köpa det i sverige på dvd
Å isåfall var ? eller måste man ladda ner det på steam. isåfall hur betalar man det ? m.v.h H-E Hedström |
2016-11-11, 20:33 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Jag tittade på bilderna och det är inget för mig. Elstolpar på perrongen t.ex. Jag sysslar bara med en simulator och det är TS2017. |
2016-11-12, 00:23 | #6 | |
Medlem
|
Citat:
Själv provade jag lite smått missions-delen i Schweiz. Jag ville transportera Tools med tåg, men det gick inte, så tågen gick tomma.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|