![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Jag kommer ihåg från MSTS att det var mycket lätt att byta ut träd,granar mm Detta bara genom att ändra objektet i någon sorts fil, kommer inte ihåg vilken fil. Undrar om detta går att göra i TS 2017. Som exempel så tar jag den nya rutten "Albula Line: St Moritz". Här har tydligen skogsdöden kommit ganska långt, nästan var och varannan gran är död (brun) Jag skulle gärna byta ut alla bruna granar i "forest", till nya fräscha granar, som ändå skiljer sig från dom andra levande granarna, så att det blir omväxling. ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
Ett snabbt försök till mer trevlig gran
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Snyggt jobbat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ja, det är fullt möjligt.
ta en titt på denna guide om hur man byter ut spår: http://www.rstools.info/tutorials/Replacing_Track2.pdf Här handlar det om träd och därmed är det andra filer som ska behandlas. RW Tools borde ha en bra function för att snabbt byta ut samtliga object av en viss typ till något annat!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tyvärr så verkar förklaringen till RW-tools helt omöjlig för mig att genomföra. Man måste ju kunna måla om den bruna granen först och det kan inte jag göra. Kanske någon som har rutten kan måla om granen. Hur man sedan byter ut alla döda träd, är en annan historia, som jag aldrig kommer att klara av. Kanske om man kunde få hjälp... ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Har nu installerat RW-tools
Men det är rena hieroglyfer för mig *a* att man blivit så senil , jag fattar inte ett jota hur man skall göra.. Har nu kollat rutten Albula line Det ser ut som den döda bruna granen finns i två( minst )versioner. En för nära objekt i full 3D och en liknande för längre avstånd, e polygon som vrider sig efter hur man ser den ![]()