|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2018-12-31, 17:25 | #1 |
Medlem
|
Kan inte köra på Mälardalen
Efter uppdateringen till TS2019 så kan jag inte köra tåg på min egna rutt Mälardalen, eller ens gå in i scenario-editor, utan att spelet kraschar helt. Gäller både på 32-bitarsversionen och 64-bitarsverionen. Jag kan bygga på rutten som vanligt. Vet någon vad det kan bero på och hur man löser detta? Fungerar det för er? Nedladdningslänken för senaste projektversionen finns i signaturen.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
2018-12-31, 23:42 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Körning av tåg med 32 fungerar det bra, men inte med 64.
Jag hämtade Mälarbanan 8.1 och installerat. Är det rätt?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2018-12-31 klockan 23:52. |
2019-01-01, 00:55 | #3 |
Medlem
|
8.1 ska vara rätt.
När jag försöker gå in i scenarioläget så blir spelrutan svart och spelet fryser. provade precis på 32-bit.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2019-01-01, 23:33 | #4 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Jag kollade din rutt som jag tror felet är signallänkarna. Jag försökte skapa standardscenairo från Kumla till Enköping. I Örebro blev det stopp, det går inte vidare. Signalen från Ö S till Ö C är för lång och passerar 4 växlar. Det klarar inte RW. Länken och signalen är max 2 växlar. Jag hade problem i Gbg så jag förkortade länken då blev det bra. |
2019-01-02, 22:32 | #5 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Jag jobbade med standard-scenarion, målet var ju från Kumla till Enköping. Lyckades ända fram till Frövi och där blev stopp. Det gick inte att passera blockering. Hmm. |
2019-01-03, 02:19 | #6 |
Medlem
|
Frövi tror jag inte är 100% signalerad, så simulatorn kan vara förvirrad av det. Samma sak gäller f.ö. Västerås-Enköping, som inte är komplett. Osäker med Örebro C.