![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Tjena!
När man bygger hus på GMAX så vill man ha tegel eller takpannor på taket. Var kan man hitta dessa detalljer? När man skall måla och ha två olika färger på samma yta hur gör man då? Jag har prövat allt men får det inte att fungera. ![]() Måste man lägga tex två boxar på varanra för att få dessa olika färger på samma yta? m.v.h. Arne |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej,
Här är en textur på taktegel som jag haft liggandes. ![]() Ang det andra så förstår jag nog inte din fråga. Gäller det målning i texturer eller 3D? /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej Mats!
Tack för svaret. Det som heter textur var kan man hitta de så att man lägga de på de hus som man bygger på GMAX ? Och när det gäller målning så undrade jag hur man tex: målar en vägg helt i vitt men så skall det vara helgult i den vitta färgen så man kan se både vitt och gult samtidigt? Eller när man målar en linje på en annan färg. Hälsningar Arne |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
Du kan inte måla i gmax, de färgerna du kan sätta på olika boxar o cylindrar m.m. är bara till för att du ska se skillnad på dem.
Texturer gör du i Photoshop eller Paint shop pro. I de programmen är det bara måla som vanligt och spara bilden sedan som uncompressed .tga Om det är ett hus tycker Auran att upplösningen på texturen ska vara 256*256 eller mindre. Måla texturen i photoshop eller psp och öppna sedan matieral editorn i gmax och ta fram texturen där. ta en titt i denna tråd och läs By_Pells post http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5869 ta en titt på de tutorials som finns och läs Content creation procedures .pdf filen. Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Efterlysning 040924 | knebert | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-09-25 15:41 |
Efterlysning på bilder | Joel | Off-topic | 2 | 2004-03-06 20:36 |
Efterlysning | Statens Järnvägar | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2003-12-01 12:01 |
Efterlysning | Statens Järnvägar | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2003-11-02 12:15 |
Efterlysning: T44 ommålning | MatsH | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-09-11 17:32 |