Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-13, 17:11   #1
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard Allmän info om e-buzz och forumet

Då jag hört att många klagat på att de ofta får "Sidan kan inte visas" när de surfar runt eller postar ett inlägg så ska jag förklara lite varför.

Egentligen så är felmeddelandet man får "The Network is busy" vilket beror på att Christian satt ner hur mycket bandbredd e-buzz får göra av med då han har betalande kunder på webservern.

Under tiden 08.00-17.00 kan det därför hända att man får just detta fel då bandbredden helt enkelt inte räcker till alla som surfar runt på e-buzz (och övriga siter på denna webserver).

Ofta fungerar det om man trycker uppdatera/refresh/F5.

Vi tittar efter lösningar som man minimera dessa problem. Saken är dock att så mycket bandbredd som vi gör av med är oftast inte gratis och vi har små resurser att betala allt själva. Ett alternativ kunde vara att bara de som betalar får tillgång till siten men vi tycker detta är fel.

Ha översende!

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-13, 20:35   #2
niofem
Guest

Standard

- Helt rätt! Personligen ycker jag att det inte alls gör något att man inbland får meddelandet "the network is busy" med tanke på hur sällan det händer och med tanke på att forumet är gratis.

Håller med dig om att det är fel att få betala för att vara med och diskutera. Dels är det trist att allt mer på internet blir just betaltjänster, och dels tror jag att forumet inte skulle ha kvar bråkdelen av alla besökare. Titta på hur det har gått för exempelvis onlinespel som tidigare var gratis - Teslatron är ett bra exempel. För er som inte vet vad det är kan man säga att det går ut på att skjuta ner varandra med hjälp av laserstrålar - i 2d-grafik...

För några år sedan var det mycket populärt. Jag och några kompisar, samt många med oss, fick många timmars spelglädje men tröttnade så småningom på allt "laggande". För en tid sedan gick jag in på sidan igen för att 'kolla läget' och fick då se att det hade blivit betalspel. "5 players online, 4 of them currently in a play" lät inte heller speciellt lovande.

Vad jag vill säga är att det förmodligen inte skulle bli någon succé om forumet övrgick till betaldito.

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-05-15, 20:10   #3
Jonte
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till Jonte
Standard

Tyckte inte det var nödvändigt att öpnna en ny tråd för det här men nu när MSTS 2 är på g kanske man kan öppna ett forum dedikerat åt det ?

Jonte
Jonte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-15, 20:15   #4
Kvarne
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Låter bara bra Fredrik!

Ett alternativ som dock inte e så bra är att helt enkelt ta betalt för att få tillgång till sajten, men det är just som du säger en väldigt dålig idé vilket ¨förmodligen kommer leda till mindre besök osv

Ett annat är att man börjar betala för att få möjlighet att tanka ner, men det är lika dåligt det..det är bra som det ser ut tycker jag!

Se det från den andra sidan! Detta tyder ju på att forumet faktiskt gått och blivit enormt populärt! [8D]

Mvh: Kvarne
------------------

6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-15, 20:36   #5
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Jonte

Tyckte inte det var nödvändigt att öpnna en ny tråd för det här men nu när MSTS 2 är på g kanske man kan öppna ett forum dedikerat åt det ?

Jonte
Då borde de ju öppna ett för Trainz(nya som kommer!) också, eller?

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-15, 21:56   #6
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Citat:
quoteå borde de ju öppna ett för Trainz(nya som kommer!) också, eller?
Varför inte öppna ett separat forum för Tranz och ett för MSTS

Men det forum som har flest inlägg är ju OFF-TOPIC[|)][|)][|)]

//Json
Je voudrais louer des jumelles
Json besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Viktigt! Läs! - Störningar under påsken på forumet Fredrik Off-topic 3 2005-03-25 09:39
Allmän info om "taggar" niofem Off-topic 6 2003-07-16 23:01
Forumet uppdaterat! Fredrik MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 16 2003-03-30 16:20
Forumet uppdaterat - Läs! Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-03-26 01:07

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.