|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2003-06-02, 01:30 | #1 |
Junior Member
Reg.datum: May 2003
|
Visste ni att...
Visste ni att:
-Einstein trodde välldigt starkt att välden kunde beskrivas i matematisk språk. -Filosofen Nick Boström påstor att världen skapats av en dator som opererar med matematik och enkla former. -Att de gamla grekerna påstod att världen var en "drömvärld" -Över över 860 filosofer (forskare) Forskar med teorin Vår värld är datorgenerad. Hmmm vet inte vad jag ska tro en så länge finns det inga starka bevis förutom att man har forskat lite i jordens komplicerade kemi och biologi som utgörs av 100 olika grund ämnen och som man har öppnat ögonen för Men som ni vet: En man i USA sa för några år sen att han klonat det första barnet och bara 1 månad efter det avslöjades han. Poängen är att alla nästan vill ha uppmärksamhet |
|
2003-06-02, 01:50 | #2 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
Jag gillar båda filmerna...
Anledningen: Vad tror ni, action från start till början. Snygga brudar, håller ett bra tema, effekter till max, grymt... Det finns många anledningar, några av dessa är de ovanstående. Håll till godo ! --- MvH Cj <> cj.aeger.net |
2003-06-02, 07:47 | #3 | |
Medlem
|
Citat:
Varför? Eh...de är grymma effekter, bra story osv... Cj: Inte ska väl du hålla på och kolla på tjejer...sånt är du för ung för!! [}] Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
|
2003-06-02, 11:52 | #4 |
Senior Member
|
Bah! Matrix hör till det sämsta skitet som finns [xx(] Jag förstår inte hur den har kunnat bli så populär som den är då den inte har något annnat än effekter och en skit story. Hela idèn med Matrix är ju bara skräp, springa på väggar ducka för kullor osv. Skall man se på action så skall det vara 2VK det handlar om.
/Johan |
2003-06-02, 12:34 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Om man säger så, är man väldigt fel ute. Har personen ifråga överhuvudtaget sett filmen? Det är inte bara effekter och en skitstory... Storyn är riktigt bra skriven och visst är det fullt med effekter, men utan dessa så är det ju ingen bra rulle..skulle du hellre se en film utan effekter? Det finns annat än bara effekter i den filmen. Mycket som man känner igen sig(staden matrix utspelar sig i existerar) osv.. Nää det där är väldigt fel att säga.... Om du inte har sett filmen så är det inte särskilt bra att utala sig heller....[8][:X][xx(][B)] Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
|
2003-06-02, 12:44 | #6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Hur många minuter är det inte "effektfullt slagsmål" i 2:an?
60-70 % av 2:an är bara fight... för mycket av allt. Första filmen var betydligt bättre...nu blir det bara för mycket. /Fredrik Forumvärd |
2003-06-02, 12:54 | #7 |
Medlem
|
Observera att jag snackar om ettan, då jag ej sett 2an [B)]
Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
2003-06-02, 15:03 | #8 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
Det är ju effekterna man vill se!! [][][]
//Peter |
2003-06-02, 15:58 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
En kul sak med Reloaded är att många saker är byggda på samma sätt som tågen till tågsimulatorerna, en modell med texturer på[:0][:0][:0]
//Json |
2003-06-02, 16:25 | #10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
The Matrix har jag sett och så såg jag Matrix Reloaded, The i Fredags. Båda är jätte häftiga filmer med många effekter. Ni som inte har hunnit att se Reloaded än så är det bara ett MÅSTE om ni gillar Science fiction filmer..!
Min fina biobiljett: (Synd att jag inte har en super kamera som kan fota Text så bra) MvH. Mson http://www.tagbilder.com |
2003-06-02, 16:31 | #11 |
Senior Member
|
Den e grymm
--- MvH Cj <> cj.aeger.net |
2003-06-02, 18:46 | #12 | ||
Senior Member
|
Citat:
Klart att jag har sett Matrix ettan annars skulle jag väl inte uttrycka mig såhär heller. Men jag gillar överhuvudtaget inte alls sience fiction.. /Johan |
||
2003-06-02, 20:24 | #13 | |
Medlem
|
Citat:
Tic |
|
2003-06-02, 20:41 | #14 |
Senior Member
|
Men.. Det är väl inget fel .
Det är väl tur att det finns folk med egen tro i denna värld !?! Smaken är som baken, Delad --- MvH Cj <> cj.aeger.net |
2003-06-03, 19:51 | #15 |
Senior Member
|
[/quote] Håller med dig. Fast, man får ju gilla vilken film som helst. Det jag tycker är löjligt är den här Matrix hysterin. Det finns alltså folk som tror att Matrix stämmer med verkligheten...vad är oddsen för det haha. Tic [/quote] Tro på det som Matrix handlar om [:0], lol lol haha Världen är fylld av knäppskallar. /Johan |