![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter tråden heta Nya objekt!
Så kan alla som har nått på gång skriva i den. Fick ett tips av Knebert, att måla om en amrikansk version av en Bajamaja, så den skulle se svensk ut. Själv har jag bara använt en sån en gång och då var jag onykter och gjorde mitt behov så snabbt som möjligt (p.g.a. lukten!). Har dock för mig att den såg ut ungefär så här: ![]() Ska taket vara grönt eller svart? Lägger upp den på min sida snart! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Svart tycker ja men jag vet inte om det är så i värkligheten men annars så va det en mycke fin ommåling du har fått till Pierre!
![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Till Pierre: Det finns både bruna, vita med flera färger på dom. Använd en färg som passar ihop med resten. Har tittat på en bild av dom...
MVH Knebert |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Nicke_123 och knebert!
Låter dom vara som dom är (tror jag?). Som jag sa, har jag inte så stor erfarenhet av dom och den jag såg, såg ut ungefär så här. Den som vill ha taket i annan färg, kan väl själv kladda på lite färg? Den finns iallafall nu att hämta hem ifrån min sida! Är det ingen annan som har nått svenskt eller svenskliknande objekt på gång? Har ni det, så får ni gärna posta en bild här! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Dom brukar vara blåa med vitt tak. Här i Gävle är det så iallafall.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
|
![]()
Ladda INTE upp copyrightskyddade bilder!
Använd istället img-taggarna för att länka till bilderna. Det är e-buzz som åker på smällen om ni laddar upp copyrightskyddade bilder Lagen om upphovsrätt ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Till DJ Clinton: Ladda ner en buss och gör en ommålning av den. Har själv gjort en flygbuss av en buss som jag har laddat ner. Väntar på tillstånd, sen kommer bilder.
MVH Knebert |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Måste det vara en Van Hool? Har fått tillstånd till ommålning av bussar.
MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tror nog inte att det behöver vara just en Van Hool, SWEBUS använder ju bussar från dom flesta påbyggare.
Jag har ett antal Långfärdsbussar som ligger i 3D shopen, jag ska försöka få lite tid och göra dom klara. Jag har dessutom sett bilderna på den buss som knebert har gjort, dom är kanonsnygga ![]() ![]() ![]() Tomas/repman The Vehicles shop www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej alla!!!
Här kommer en bild på min första ommålning som jag har gjort. Har gjort fler men ej fått tillstånd ännu (kanske på väg). |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Hej alla glada tågälskare
![]() Här kommer en liten aptitretare på min nästa ommålning!!!![8] Min son är tosig i bussar med flera tunga fordon så räkna med att det kommer fler olika modeller av dom..... MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej knebert !!!
Telia eller Felia...har som vanligt tydligen ingen ordning på vart mailen går ![]() Men för att underlätta så ger jag tillstånd denna väg och det tillståndet gäller för alla som vill måla om dom fordon som är gjorda antingen av mig eller The Vehicle Shop, det enda man bör tänka på är att inkludera orginal read me om du laddar upp den på t.ex. e-buzz ![]() Låter kanon att det är flera modeller på g ![]() Tomas/repman The Vehicles shop www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej allihopa!
Verkar visst som det finns bajamajor i alla dess färger, synd att jag inte visste det!? Ja, ja mina blir som jag målat dom. Jag ska ha dom på mina campingar i NEJ-rutten. Och nästan så där såg faktiskt bajamajan ut, som jag använde på en tillfällig camping i Västerås, för ett antal år sen. Orginal objektet är blått med vitt tak och kan laddas ner härifrån: http://www.railwaystation.com/trainsim/models.html Knebert: Ruskigt snygg flygbuss! Jag har mailat dig.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur foga samman två objekt? (Gmax) | MatsH | 3D-design - Trainz | 5 | 2005-04-13 18:49 |
Objekt ut i de fria... :-) | Hawk | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 13 | 2004-06-15 00:01 |
Ruttbygge (objekt) | knebert | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-06-10 14:40 |
Begränsning av objekt????? | Pierre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-03-25 18:16 |
Sammanfogning av objekt i Gmax/3D studio? | Mikael | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2002-06-01 17:57 |