|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2001-12-12, 23:33 | #1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Vem sa att ånglok inte finns i Trainz...
/Fredrik Forumvärd |
|
2001-12-13, 00:49 | #2 |
Medlem
|
Ahhhhh.... det där är så Läckert!!!
/Mats Tinnerholm Borlänge |
2001-12-13, 09:40 | #3 |
Senior Member
Reg.datum: Oct 2001
Ort: , , .
Inlägg: 484
|
Var är röken och ångan?
|
2001-12-13, 11:30 | #4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Det är Trainartisan som lyckats konvertera sitt ånglok, de har för övrigt gjort en wizard som automatiskt konverterar MSTS objekt (de man gjort själv alltså och där man har max/3ds-filen)
Välj vilken fil du vill konvertera, tryck på "ok" och ut kommer ett färdigt Trainz-objekt. Till saken hör att Trainz objekten är uppbyggda med flera olika bibliotek där själva boggien ligger i en och "korgen" i ett annat. Allt detta ordnar wizarden automatiskt... Starkt jobbat av killarna bakom Trainartisan De jobbar med att komma på hur man får in animationer och rök... /Fredrik Forumvärd |
2001-12-13, 18:39 | #5 | |
Senior Member
Reg.datum: Oct 2001
Ort: , , .
Inlägg: 484
|
Citat:
En tågsimulator utan fullt fungerande ånglok är som en DVD-spelare som bara klarar stumfilm. |
|
2001-12-13, 19:03 | #6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Innan man kan springa måste man lära sig gå...
/Fredrik Forumvärd |
2001-12-13, 19:49 | #7 | |
Senior Member
Reg.datum: Oct 2001
Ort: , , .
Inlägg: 484
|
Citat:
|
|
2001-12-13, 20:13 | #8 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Vad jag vet hade inte Trainartisan tänkt ta betalt för sin wizard som automatiskt skapar nya lok (om man sedan tidigare har de i .3ds filformatet).
Det jag har pratat om hela tiden är att det är Trainartisan som kommit på/gjort denna wizard och det är som några här kanske vet deras ånglok vi ser på bilden ovan. Alltså är det killarna bakom Trainartisan som försöker få in ånglok...och de är på rätt väg Beträffande Auran så har de detta svar när det gäller ånglok: At the moment, and for the first release of Trainz, we are concentrating on the "diesel/electric era" 1950s-1970s. We will definitely be covering other periods and locomotive types, this is just the point we are starting from Vad det gäller själva Trainz så har Auran precis släppt version 1.0 men jag själv har en beta sedan betaperioden. När det gäller Trainartisan och deras försök att få in sina lok kan man säga att de är i en betaperiod då de kör med "trial and error"-metoden. /Fredrik Forumvärd |
2001-12-13, 20:23 | #9 |
Senior Member
Reg.datum: Oct 2001
Ort: , , .
Inlägg: 484
|
Jag avsåg Trainz, att det verkar vara en icke komplett produkt. Trainartisan kan inte få in varken ånga/rök eller ångloksanimeringar om inte stöd för det finns i Trainz.
Auran förlorade många potentiella kunder när man sa att man inte stödde ånglok. |
2001-12-13, 20:39 | #10 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Eftersom de tänker släppa elloket "Krokodilen" och det loket består ju av koppelstänger som vad jag förstått måste vara animerade och går det att animera koppelstångslok borde ånglok gå lika också...
Auran har inte haft för avsikt att ha "allt" i spelet nu. Det kommer att byggas ut allt eftersom och detta har varit Aurans policy sedan dag 1 av Trainzutvecklingen. När du säger att det inte är komplett så har du helt rätt. Aurans VD har en hel del idéer som kommer att bli väldigt spännande att se framöver. Men jag och många andra finner glädje (även om det inte finns allt i version 1.0) med det som finns. Det är ju Trainz-communityn som varit i högsta grad delaktig i utvecklingen av Trainz. Det ligger mycket i det Hans Pursche sa här för ett tag sedan, det spelet som först kommer att kunna presentera multiplayer kommer att få en stor fördel. En fördel jag tror att Trainz kommer att få, det har ju varit väldigt tyst från MS men vem vet... Ju fler tågsimulatorer som kommer leder förhoppningsvis till bättre läge för oss som gillar tågsims. Jag vet inte om du testat BVE men där finns det inte heller ånglok men BVE har en oerhörd bra känsla när det gäller att köra. Tyvärr kan man dock bara se förarvyn. /Fredrik Forumvärd |
2001-12-15, 00:45 | #11 |
Junior Member
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Herlev, , Denmark.
Inlägg: 6
|
Ved du hvor man kan få fat i det værktøj som man kan konvertere MSTS modeller om til Trainz modeller?
/Lennart |
2001-12-15, 14:40 | #12 |
Medlem
|
S_W: Skulle Trainz vara en BETA.... Vad sjutton är då inte MSTS...
Det är väl en tidig BETA om nått...!!! Microsofts editor hänger sej ju titt som tätt bl.a... /Mats Tinnerholm Borlänge |
2001-12-15, 16:25 | #13 |
Medlem
|
Här måste jag faktiskt hålla med Nextuz...
Om Trainz är av beta, då är MSTS en mkt tidig beta-version...om äns d.. Mvh: Kson [ Kvarne ] |------ICQ:108601341-------| MSN:jonas.kvarneby@telia.com |
2001-12-15, 18:31 | #14 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 275
|
Fast spelet i sig tycker jag inte är någon fara med. Det är relativt färdigt. Det är ju isåfall editorn som det är lite (hrm, ganska mycket) knas med.
//Peter |
2001-12-16, 18:05 | #15 |
Guest
Inlägg: n/a
|
Nej, Train Simulator hänger sig aldrig för mig.
Med vänliga hälsningar Lukas |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Senaste nytt från verkstaden | tufftuff | 3D-design - Trainz | 87 | 2003-10-06 16:06 |
Trainz har förstört det för mig | Barman | Trainz - Allmänt om Trainz | 26 | 2003-07-03 17:58 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |
Pang-nyheter om Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2001-10-13 20:23 |