![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Någon som vet om det går att fixa till bakljus på loken/vagnar i Trainz? Skulle vilja ha med det på mina Y1 ![]() Det enda man kan laborera med i configar är färger, vad jag förstår. Som här nedan. light_color 255,255,255 ditch_color 255,200,200 Bakljusen sitter uppe i hörnen på Y1. ![]() Hälsningar LokKalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hvis du anvender TRS, kan det godt lade sig gøre. Jeg kan dog ikke påstå at vide, hvorledes man gør det.
/Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
Blink kan ordnas med corona, dock så krävs script för att tända/släcka så att de bara lyser i ena änden (rätt ända) åt gången.
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej
Tack för tipsen. Återstår att ta reda på vad corona är och var man hittar det. Så var det detta med skript som jag hört talas om. Går det att finna lärdom om detta i Trainz Pdf-manual (heter den väll) eller är det en omöjlighet för mig som bara kan svengelska? Kom med för slag om var jag kan lära mig sådant. Behöver kunskapen till en del animation också. LokKalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
Någon bra tutorial om scripts känner jag inte till, men kolla på Aurans tutorial länk sida, finns mycket bra där (har inte länken i huvudet
![]() När det gäller corona, kolla in Content Creation Guide (CCG), står en del där. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
BHJ v1.1 "Inga torvransporter och missing assets" | lan | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-02-23 19:40 |
Hjälp önskas... | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-11-13 11:07 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |
Senaste nytt om Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2001-12-04 17:10 |
Pang-nyheter om Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2001-10-13 20:23 |