![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Jag vet inte om jag har missat något men när jag trycker på apply när man skall ladda in Jönköping som i turtorialen så blir det bra gråt[V] Jag har skrivit in allt som står i t.e.x height och alla andra saker[xx(][8]
![]() ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Antingen försöker du hämta från ett ställe som inte finns, dvs norr om Gävle ungefär. Kolla så att longitud och latitud inte är växlade om du nu gör Jönköping.
Eller så blir nedladdningen fel från Internet. Se till att ev brandvägg ger tillåtelse. Några felmeddelanden? Kolla att ALLT är som det beskrivs på andra sidan i guiden: http://www.stw.se/tutorials/dem/dem_tut2.html /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Ja jag har skrivit in allt det där[}
![]() ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
I bilden i dem-tutorialen är longitud och latitud omkastade (för Jönköping). Kasta om dem och försök igen.
//John |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Vad bra men då förstår jag
![]() ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Sånt händer. I övrigt är tutorialen skitbra.
![]() När man följer tutorials får man faktiskt tänka själv. Jag råkade själv ut för detta problem när jag följde den, men efter en snabbkoll på www.calle.com så visade det ju rätt så snabbt vad som var fel. //John |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Synd att man inte kunde fixa en karta över Luleå[}
![]() ![]() Föresten var kan man hitta såna väl detaljerade kartor som på http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8712 /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Tyvärr så har inte alla så bra kartor som just Solna råkade ha. Har du tur, så kanske Luleå använder sig av samma typ av karta. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Vad heter sidan[8]
![]() ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Senior Member
|
![]()
TACK!
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jag får inte fram någon bild, och det kommer inte upp någon varningstext heller. Hur skall detta fixas?
![]() MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 11:03 |
Problem med Picadilly line(london underground) | gec44-9w | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-12-05 17:43 |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 15:51 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |