|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2004-07-01, 00:28 | #1 |
Medlem
|
Ett mystisk sak hände just...
Måste bara få skriva av mig om vad jag just upplevde..
Jag är inte vidskeplig, även om detta inlägg säkert kommer få mig att framstå som det. Jag var hos en kompis från halv nio tiden tills kvart i 11 på kvällen. När jag väl ska gå hem beslutar jag mig för att ta gångvägen som ligger bakom kompisens radhuslänga. Den ligger med radhuslängan på ena sidan och en miniskog på andra sidan. När jag väl traskar där får jag plötsligt syn på en katt som verkligen stirrar på mig. Man ser hur det lyser om ögonen. Dessförinnan så upplevde jag mig som övervakad. Hela tiden kastade jag ett öga bakåt för att vara säker på att inget följde efter mig. När jag sedan kommer in på min väg så stöter jag på nästa katt. Den stirrar minst lika mycket och kattögonen syns klart i den mörka omgivningen... Jag känner mig mer och mer förföljd av någon eller något... När jag till slut kommer till mitt hus så får jag syn på att det är fullmåne idag... Slump eller? Jag brukar inte tycka det är läskigt att gå hem på senkvällen, jag är inte så rädd för mörkret, men idag kändes det verkligen konstigt...läskigt och konstigt på samma gång. Och nej, jag hade ingen aning om att det var fullmåne när jag gick från min kompis...[:0][:X][|)][:I] Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
|
2004-07-01, 12:03 | #2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Nej det är inte slump att det var fullmåne. Månen följer ett mönster som brukar stå i de flesta kalendrar.
Om du anser att det är en slump att två katter tittar på dig skulle jag vilja säga att sannolikheten att katter tittar på dig när du är ute och går är väldigt stor. De är minst lika nyfikna som du vem det är som kommer. Om du anser att det är en slump att det var fullmåne och att du sprang på två katter är sannolikheten inte lika hög men fortfarande rätt hög. Sannolikheten att någon räknar ut den exakta sannolikheten (vilket säkert är fullt möjligt) för den händelse du beskrev är dock ganska liten ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-07-01, 13:34 | #3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
Jag brukar ha tre katter som tittar på mig och svansar runt benen, så fort jag närmar mig kylskåpet.
Bengan |
2004-07-01, 13:55 | #4 |
Guest
|
[quote]Tidigare skrev Fredrik
Nej det är inte slump att det var fullmåne. Månen följer ett mönster som brukar stå i de flesta kalendrar. Å f-n. Läser guben i månen kalendrar? // wilburt |
2004-07-01, 15:54 | #5 | |
STW-member
|
Citat:
Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2004-07-01, 18:13 | #6 |
Medlem
|
Suck, jag var fullt seriös och förväntade mig seriösa svar...[V]
Känslan jag hade igår när jag gick hem var kuslig på något sätt... Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
2004-07-01, 18:28 | #7 | |
STW-member
|
Citat:
|
2004-07-01, 18:55 | #8 |
Guest
|
Att Fredrik skulle ge sina ironiska (och förutsägbara) svar var nog det mest sannolika i sammanhanget...
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2004-07-01, 20:39 | #9 |
Admin & STW-member
|
Mitt svar var inte avsett att vara ironiskt. Kvarne gav aldrig tydligt vad exakt som var slumpen och jag talade om för de ev. möjligheter det var. Att se katter och fullmåne är inget speciellt...
Orsaken till att han kände sig förföljd har inget alls med slumpen att göra. Det hade med osäkerhet/rädsla att göra. När man känner sig osäker/rädd kommer just sådana tankar och det kan vilken psykolog som helst förklara på ett mer ingående sätt. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-07-01, 23:22 | #10 | |
Guest
|
Citat:
Om jag känner er rätt så rycker Janne in nu och försvarar Fredrik och hans åsikt - den som har flest personer på sin sida vinner. Eller? [xx(] ____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
2004-07-01, 23:34 | #11 |
Medlem
|
Läste din berättelse Kvarne och reagerade också lite över dina svar som du fick, men eftersom jag inte verkar vara ensam om den tanken får jag väl ansluta mig till klubben.
Med vänliga hälsningar Pson |
2004-07-01, 23:41 | #12 | |
STW-member
|
Citat:
Signerar med samma artiga smiley. [xx(] Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2004-07-01, 23:49 | #13 | ||
Guest
|
Citat:
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
||
2004-07-02, 06:07 | #14 | |
STW-member
|
Citat:
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vad hände med Y1:an ? | MatsH | Trainz - Allmänt om Trainz | 24 | 2003-10-27 22:43 |
Var hände med modellerna, Mikael? | Pierre | 3D-design - Trainz | 9 | 2002-11-15 16:17 |
Vad hände med UE? [Till Fredrik mfl ] | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 9 | 2002-08-24 20:44 |
Vad hände?? | prymikom | Off-topic | 4 | 2002-08-24 20:43 |
Vad hände med T44 och Y1 ? | Phrippz | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-05-27 18:37 |