Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-13, 17:19   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Nya önskningar Tomas.

Ingen rast och ro för dig Tomas.

Nu när timmervagnen är här med last och allting.
Så saknar jag gärna ett par hörn till timmerhögarna att kunna sätta ut eller ännu hellre ett par stora timmerhögar som man kan sätta ut vid av och på lastning.

Sedan behöver Banverket betongslipers när dom ska byta ut gamla träslipers och sedan måste dom ju även ha något ställe att lasta på/av betomgslipers på. Men det kanske redan finns som jag har missat.

Sedan efterlyser jag väldigt hjärtans såna här korta bitar som dom från AJS.

Att dom håller 4 och 5 meter. Här tror jag Tomas. Att du redan har en massa sådana på gång till dina växlar.
Men jag skulle även önska sådana som passar perfekt till alla STWs plattformar och dina kommande.
Inbillar mig då, att man bara behöver använda dit verktyg att måtta in första spåret till plattformen. Sätta dit en sådan här liten rälsbit i slutet på varje ände av perrongen som då är anpassad till perrongens bredd, sedan bara hoppa över till andra sidan av perrongen och dra en ny rälsbit däremellan så borde avståndet bli perfekt och man behöver inte måtta in den rälsbiten. 2, 3, 4, 6, 7 och 8 meter eller vad det nu var som STWs plattformar höll.
Då gärna sådana här rälsbitar som banvallen anpassar sig till den rälsen som man lägger dit.

EDIT: En bättre bild av vad jag menar än den bilden ovan.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-12-13, 18:43   #2
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

timmerhögar och betongslipers kommer väl att komma så småningom.

Jag ser inte riktigt användingen av de där småbitarna som du visar på sista bilden, då måste du ju ändå använda mina spår-plattform-avstånds verktyg för att få spåren på rätt avstånd från plattformen och då kan du ju lika gärna helt skippa småbitarna eller?

/Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-13, 19:45   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

timmerhögar och betongslipers kommer väl att komma så småningom.

Jag ser inte riktigt användingen av de där småbitarna som du visar på sista bilden, då måste du ju ändå använda mina spår-plattform-avstånds verktyg för att få spåren på rätt avstånd från plattformen och då kan du ju lika gärna helt skippa småbitarna eller?

/Tomas

Jag använder din spår-plattform-avstånds verktyg på t.ex. vänsterspåret här på en 4 metersplattform. Måttar in spår och perrong till rätt avstånd. Sätter dit en spårsnutt av den lilla modellen som är anpassad för 4 metersplattformen och vips hoppas jag att högerspåret bara är att lägga dit utan att behövas måttas in för att det hamnar rätt på engång.
Gör jag en böjd plattform på 300 meter. Sätter jag en sådan spårsnutt i varje ände. På spåret sedan i varje ände sätter jag ditt spår-plattform-avstånds verktyg och sedan drar jag ut en plattform och passar in. Då hoppas jag att det bara är att sedan sätta ut högerspåret mellan dessa två småsnuttar som sitter i varje ände och att då högerspåret följer med jämnt och smidigt längs hela plattformen.

På sista bilden har jag använt 2, 4 och 8 metersplattformarna.
Min tanke var inte att varje bit var en för sig.
Utan att bitarna sitter ihop och ger rätt avstånd till andra sidan om plattformen.

Samtidigt tycker jag att dom här småsnuttarna är bra att ha när man vill sträcka ut rälsen. Tycker ibland, att när man sträcker ut rälsen är det för mycket runt omkring som påverkas och att det då är bra med dessa små snuttar.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Puntanens träd online + Tomas U-skyltar Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 0 2002-12-17 23:03
Min rutt till UTC och me Tomas Stations skylt Nicke_123 Landskapsdesign - Trainz 7 2002-12-14 22:49
Tomas vinterrutt Janne Landskapsdesign - Trainz 10 2002-12-08 23:34
Nya objekt från Tomas finns för nedladdning... Janne 3D-design - Trainz 2 2002-12-02 17:09

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.