Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-28, 11:39   #1
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard Bestämma egenskaper för vagnar i portal? (Last mm)

Har sökt runt lite men inte hittat svaret så då frågar jag väl experterna

- Hur kan man bestämma om en vagn skall vara lastad när den genereras i en portal?

Att välja vagnar och förare, ge order till dem osv är inga problem men jag hittar inget sätt att ställa in egenskaperna för vagnarna.

Sen verkar det som att man helst skall ha en sluttning bort/nerifrån portalen för annars sluger den en del tåg igen direkt efter generering.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-28, 13:02   #2
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej.

Lite osäker på det där med lasten, har för mig att den funktionen är ganska primitiv.

Ang att tågen "sugs tillbaka", är det långa tåg i de fallen?
Man kan tänka sig att bakre delen av tåget fortfarande är i den uppförbacke som finns inuti portalen och det är så tungt att det dra med sig främre delen in igen.
Men jag gissar bara, har aldrig sett det hända.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-28, 16:06   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Har råkat ut för det här med att tåget har sugits tillbaka eller helt enkelt inte orkat upp. Då har det varit med T43 orange med ett gäng vagnar och med Y7:an tillsammans med manövervagnen bara. Ibland går det och ibland inte. Detta har varit med tunnelportalen, den med bara spåret har jag aldrig provat.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-29, 22:13   #4
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Hej o tack för svaren!

Kom på att enda sättet verkar vara att låta en portal ta imot ett lastat tåg för attt "teleporta" till en annan portal. Då kan man välja om lasten skall ändras, dock endast för hela tåget.

Det var en Y7 med släp som sögs tillbaka, en liten sluttning utåt löste det dock.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Är det någon av desa vagnar som inte finns till TS Olaf Lindström Off-topic 0 2003-03-23 11:47
Lok och vagnar? findell MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-20 11:17
Bildtråd (Endast bilder på orginallok och vagnar) Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 37 2003-01-31 19:44
Jag såg Orient Express vagnar i Gävle! / Zzarr Zzarr MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2002-06-25 17:09

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04.