![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej.
För er som håller på med att bygga industrier, kan det vara bra att veta att det finns en uppdatering på PL CDK ute nu. Ladda hem från TrainzProRoutes: http://www.trainzproroutes.com/forum...pic.php?t=3365 /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Trevligt Lars!
![]() Jag hade absolut använt uteslutande ProtoLars om det inte vore för att AI-förarna ibland missar oavsett var man sätter trackmark ![]() Synd att det inte går att lösa på nåt sätt, hade annars gjort en hög lastkajer med PL nu när man börjar få ordning på modellen. Hjälper det något om man gör spåret längre och med flera triggers eller ökar bara risken för att triggern hamnar emellan vagnarna då? Min nuvarande kaj med vanligt skript nederst här: http://web.telia.com/~u41408022/ /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej Patrik.
Du kan ha a.track0a och atrack0c mer isär ifall du vill. Och öka trigger radien i configen, så att den täcker hela spåret. Anledningen till att jag gjorde spåret så kort var att man skulle kunna ha lite krokiga spår också. Vet inte riktigt hur du kör med dina AI, men om loket står på triggern, så lastas/lossas tåget ändå, även om vagnarna står bredvid lastbryggan. dock ser det givetvis fel ut ![]() /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Kom att tänka på att det kanske varit TRS cache som lurats med mig... Fick konstiga resultat även med vanliga skriptet tills jag kom fram till att det räcker inte att bara radera chump-filen vid uppdatering av skript/mesh. Istället måste man placera ut lastkajen, spara o starta om TRS och DÅ funkar det! ![]() Annars fick jag fenomenet att AI-föraren bara körde igenom utan att stanna. Detta måste undersökas, vore underbart om det funkade 100 med AI. /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Lars: som jag ställer till det
![]() Har en kaj med ProtoLars nu men ett önskemål om det går: - Möjlighet att ha den visuella kön att "representera" en större kö! Alltså att 80 synliga pallar representerar den riktiga kön om 256. Ind builders skript funkar så och det är rätt praktiskt, 256 pallar tar ju en del plats och kanske påverkar prestandan lite väl mycket med. Typ: visa_kö = max_synlig_kö / max_total_kö * producerad_kö Så i mitt fall visas 31 pallar istället för 100. Undrar även om man kan ha 2 spår/script kopplade i samma byggnad? I mitt fall en kaj med ett spår för lastning av pall och ett för lossning av plank. Går ju att sätta ihop separata med men måste ju fråga iaf. ![]() /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej
ProtoLARS är enbart tänkt att supporta ett spår per script. Du styr antalet synliga object med antalet attachments för kön i kombination av köstorleken, så du kan nog få det funka som du vill, om du bara konfigurerar det hela rätt. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Nja, större kö kan jag få, så långt begriper till o med jag. Men de synliga pallarna uppdateras bara under de första 80 "stegen" (i mitt fall ovan). Så den synliga kön ser full ut mellan 80-256.
Jag tänkte mig att fördela uppdateringen över hela området så en pall försvann ca. var 3:e steg. Så funkar Aurans egna skript och det i ib. Men du har rätt, jag skall nog hålla mig till enklare saker... /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Lars, jag förstår att du är trött på mina frågor o helst vill skicka mig till sibirien men svara bara ja eller nej på denna så slipper jag lägga mer tid på det [:I]
Har jag fattat det rätt att visningen av kön funkar som jag skrev ovan i PL? Alltså jag kan inte få den visuella kön att delas upp på hela den riktiga utan den uppdateras enbart så långt det finns helpers och sen visas den som full för resten? Annars tycker jag: visa_kö = max_synlig_kö / max_total_kö * producerad_kö vore bra om du får tid nån gång ![]() Har gjort några kajer med nu till 6m lnps timmer och där kan PL funka fint ändå för kön behöver inte vara så stor. /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej Patrik.
Storleken på den visuella kön fördelas över de tillgängliga attachmententen. Köstorleken i PL'n sätts sedan till den visuella kön's storlek. Så om den visulella kön har storlek 20, du har 4 punkter, så kommer varje punkt visa 25% av köstorleken. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Jag hadde satt gengoods_q till size 256 men missat att ändra size för que så den stod på 10000000... Satte nu båda till 256 och nu fördelas det rätt över mina 80 punkter ![]() Phew... Tack för ditt tålamod Lars! /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Uppdatering till ST2004 | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2011-05-10 22:38 |
Scalerail uppdatering | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2005-03-26 18:53 |
Uppdatering. Vad kan vara bäst. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-06-17 18:23 |
Ogräs och blommor, uppdatering | Hawk | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-06-10 21:50 |
Uppdatering av MSTS På Svenska! | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-02-18 19:32 |