![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Om en vecka kommer jag troligen att träffa Henk och Greg från Auran.
Om ni har några synpunkter och önskemål ni vill jag ska framföra så samla dom i denna tråd, helst på engelska. OBS inte önskemål om fler fordon utan bara förbättringar i TRS som sådant. Det tar mig en stund att sammanställa era synpunkter så jag sätter deadline till söndag 17/4 kl 12:00.
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Inlägg från två tidigare trådar.
Det skulle inte vara dumt att kunna rotera på baseboarden. T.ex. om man råkar bygga mot väster och det var tänkt åt norr. Man skulle även få ännu större användning av modulerna som byggs, om det gick att rotera. __________________________________________________ ______________ Jag tillhör en av dom som är så förbaskat nyfiken, så att jag kan inte låta bli och ladda hem allt möjligt från DLS. Oftast blir det väldigt mycket skräp som jag inte har andvändning för. Tycker att jag sitter mer i TrainzObjects och gallrar bort, än vad jag håller på med själva Trainz. Det tokiga är att jag hinner inte ikapp. Gallrar jag bort 100 objekt, så har jag istället laddat hem 150 st nya istället. Hamnat i en ond cirkel. Har som önskemål att det framförs till Auran. Att nästa kommande version av Trainz eller om det går via en uppdatering. Att det tillkommer en funktion att man kan Arkivera eller ta bort hemladdade objekt i Trainz redan. Typ att man sätter ut ett hus på bordet och upptäcker att detta hus inte riktigt är i min smak. Att man då bara markerar det huset och får det arkiverat eller borttaget. Skulle vara guld värt för mig, att slippa köra TrainzObject och leta efter objekt som man vill ta bort. Det vore kanon om ni på STW. Hade lust att framföra detta till AURAN. Skulle gärna själv göra detta, om nu inte min engelska vore så förbaskat dålig och jag vet inte vad jag ska skriva eller uttrycka mig, för att dom ska förstå. Vore även kul och höra om ni andra sitter med samma problem och hur ni försöker lösa det hela. Bengan. Senast redigerad av Bengan den 2005-04-12 klockan 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Kommer Henk och Greg hit till Sverige? En snabbvisit eller är något längre planerat?
Jag har några saker. Ska sammanställa med några screenshots och visa. Återkommer. Skulle vara kul med en rapport efter träffen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Kenny |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
- Ability to disable tracksounds in each items config. That would make driveable ships, trucks, planes alot more fun... Also more control over sound, ability to disable sound for an object in surveyor etc.
- Real dynamic lightning. - AI-drivers that work together with a simulated dispatcher and also real working signal-system that can handle bidirectional traffic on singel lines. - Track with builtin catenary! - Ability to archive content you don't want from inside surveyor. Those should be placed in a separate folder for optional easy deletion. - Display of an objects polygoncount in surveyor. - More control over builtin roads and traffic. Ability to replace ALL builtin traffic with own models in a map. - Triggers that consider the direction of movement.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
|
![]()
-Ability to superelevate tracks, for a more realistic driving experience. Especially on high speed lines.
- A measureing function that follows the track. This function will allow you to put signs and trackside objects in an exact distance from each other. -Ability so set a value for curve radius. -A function (button) in surveyor that allows you to se height in every spline point and the gradient between them (like the showing of junction names (or numbers) in surveyor).
__________________
Mer semester åt folket NU!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
__________________
Kenny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 23
|
![]()
Jag skulle vilja att de framförde svenska tunnelbanan. komplett med vagnar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Om du läser lite mer noga vad Kenny skriver så vill han INTE ha önskemål om lok, vagnar och banor för Auran bygger själv inte längre egna modeller utan utvecklar bara funktioner som andra kan använda när de i sin tur bygger modeller.
Din förfrågan är med andra ord inte aktuell. Du skulle dock kunna formulera om den till att Auran skulle erbjuda bättre stöd för att bygga tunnelbanor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Mb91:OM du undrar om tunnelbanan bygger jag just nu på en tunnelbanevagn litt C14-C15
__________________
Arvid Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
Sen kommer jag bara översätta och ta med sådant som hör hit!!! Om det blir mer tjafs i tråden tror jag inte jag orkar ens det
__________________
Kenny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]()
Då skulle jag vilja önska att man liksom kan ta bort slacket mellan vagnarna.
Visst om man gasar för hårt så kan detta uppstå, och det kanske kan uppstå på viss vagnar men på motorvagnar som x2 eller på de flesta moderna passagerarvagnarna i sverige brukar detta inte uppstå. Jag kanske har fel men när jag åker tåg så brukar det aldrig kännas något i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
|
![]()
Nu när dead-linen har passerats väntar nog fler än jag på Kennys rapport från sitt möte med Auran-killarna. Fast han får ju ha mötet först
![]()
__________________
Mer semester åt folket NU!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Kom hem för 5 minuter sedan från Arlanda så det får bli en snabbrapport.
Trevligt att träffa Henk igen och Greg var en trevlig bekantskap. Att sedan träffa bekanta från Aurans forum och chat var en höjdare. Vi pratade lite om EE (eller TRS2006 som några kallade den version som förhoppningsvis kommer ut under året). Där är specifikationen i stort sätt klar och att dömma av Henks harklingar så är det inte omöjligt att flera av era önskemål kommer med. Bengan m fl har efterlyst en arkiveringsfunktion och då blev det mycket harklingar. När Henk blev pressad på ett utförligt svar sa han: "Det kan jag tala om för dig men då måste jag skjuta dig efteråt" Några nya banor med aktiviteter är på gång. Största delen av presentationen var från Greg och handlade om RSP. Den ligger några år frammåt i tiden men en av höjdpunkterna är en riktigt "multiplayer" funktion. För att detta ska fungera krävs att alla som är uppkopplade har exact samma bana med tillbehör och fordon. Detta låter ju som en omöjlighet men för 5 år sedan sökte Auran patent på en databasbaserad uppdateringsalgoritm för just detta och bara för någon vecka sedan gokänndes denna av den amerikanska patentmyndigheten så vi fick lite information. Det blir en helt ny Download Station där det dynamiskt laddas ner först ditt tåg och den station där du börjar och sedan kommer resten altefter det du behöver det. Helt ny signalering och AI kommer även det i RSP. På frågan när RSP kommer så var svaret "När det är färdigt, vi har ju haft en grunddesign i 5 år och det lär inte dröja lika länge" "Även om Trainz bara står för 10-15% av vår verksamhet så är det lite av ett flaggskepp för oss" Rent allmänt var det mycket trevligt och många nya bekantskaper. Lär mer i Hentis inlägg i slutet (sid 7 och framåt) på http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=83192 Det kommer nog fler bilder där så småningom
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |