![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej, jag undrar om det går att ändra tilläggstiden på rc-loket i trainz så att det har samma tilläggstid som tågen i msts, alltså nästan ingen.
Om det går, hur gör man i så fall? Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej! Nu när jag har fått reda på att halvstora persontåg har en tilläggs tid på ca 7 sek så testade jag att bromsa i trs med då hade tåget en mycket kortare tilläggstid. När jag skulle bromsa ett 6vagnarståg blev resultatet som sådant: 70km/h ca 300m, 40km/h ca 130-140m och 30km/h 90-92m.
Om ni gämför dessa bromssträckor med de på tydal.nu så ser ni att 30 och 40km/h stämmer medan 70 stämmer med en tilläggstid på 6 sek. Min slutsats är då, eftersom jag tog tid och fick tilläggstiden i trs till 5-5½ sek, att jag har för kort tilläggstid och för svaga bromsar. Vet någon ett program som liknar TEE fasst man kan ställa in bromsar och tilläggstider på vagnar och lok? Eller kan man göra detta själv i fordonens configs? Jag, och antligen de flesta som vill ha en realistisk SIMULATOR, vill gärna veta hur man får en tilläggstid på 7sek och 1.02 m/s^2 retardation, ca 1kg/cm2 i bromscylindertryck, vid application. Jag kräver absolut inget men snälla, ni som vet var vänliga och svara. Tack på förhand! Hälsningar Dash 9! |
![]() |
![]() |