![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
För er som snart skall köpa ny data och funderar på en ny dual-core processor så kanske detta test är intressant:
http://www.tomshardware.se/stresstest/ Där finns även länkar till diagram för varje maskin mm. I skrivande stund leder AMD stort och Intel har haft 4 omstarter! Kan ju haft otur med nåt som havererat men ändå... Intels värmeproblem med ineffektiva netburst i P4:an är ju smärtsamt uppenbara nu med dual-core... AMD kör med samma klockning som i singel-core medans Intel fått hålla sig till lägre per kärna. Med andra ord så tappar inte AMD prestanda när man kör enkeltrådiga spel som Trainz jämfört med om man haft deras snabbaste enkel-core cpu.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
snart har AMD varit igång i 100 timmar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Men jag undrar om sidan visar rätt egentligen. En liten stund efter jag skrev förra inlägget så SJÖNK siffran till 3 omstarter! Intel betalade väl in mutan då... Men nu ikväll står det Computer is online since 0 h and 53 min Omstarter: 4 (Installing) ![]() Sen graferna verkar skumma med, AMDs graf för DivX har stått frusen på samma sen första gången jag kollade. Kollar man temp. grafen för P4 så har den varit uppe i 91 grader! AMD verkar ligga konstant runt 58.
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-06-07 klockan 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
oj em har dom lagt ner eller nu är båda pånoll omstarter och Offline
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Nu hade dom nere båda maskinerna o nollställde räknarna. Och Intelmaskinen har dom tydligen bytt moderkort på till ett Asus. Innan hade de Gigabit med Nforce4 i båda... De vill väl börja om antar jag.
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() Citat:
![]() http://upl.silentwhisper.net/uplfold...ot49217190.jpg
![]() |