![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har snott Sjonas bild på bussen här.
Var enklast för mig, istället för att leta upp en egen bild. Hoppas att han ursäktar, att jag använder hans bild som exempel. Någon som är mer hemma på fotografering än vad jag är och som kan förklara. Varför en bild blir på detta sätt. Är det kameran som blir lurad eller är det mina ögon som blir totalt lurade av bilden. Då bakpartiet på bussen är närmast, så borde ju frontpartiet smalna av och bli mindre ju längre bort den kommer. Någon som har en bra förklaring.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag skulle helt ovetenskapligt och så som jag ser det säga två saker:
1. Hög zoom gör att perspektiv-effekten minskas, skillnaden i avstånd från fotografen til bak respektive fram är inte så stor procentuellt sett. 2. Bussrackarn har ju en uppsvängd del i bakens nederkant... Fint drag för att göra att baken ser mindre ut än vad den egentligen är... |
![]() |
![]() |