![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag läste följande på Aurans forum:
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...5&pagenumber=1 Någon som vet mer?
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() Gmax har ju funnits hos Turbosquid ett bra tag nu så egentligen ingen nyhet. Jag laddade hem min därifrån i vintras. Sen att man måste regga om efter en tid har inte jag märkt något av, bara klickar cancel när rutan att besöka hemsidan dyker upp. Visserligen försöker gmax sedan kontakta nätet ändå men jag har spärrat den i brandväggen. Har för vana att spärra allt som vill ta kontakt i onödan... Sen är det ju rätt många spel som använder gmax för sin community. Skulle bli många besvikna moddare!
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Där ser man, det var tydligen så illa att Gmax skall läggas ner 1 november:
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=97508 Ladda hem o spara installationen ![]() Förresten, man kan väl öppna gmax filer i 3dsmax men finns det export-filter till ex. trainz för nyare versioner? ![]()
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-10-14 klockan 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
gmax filer verkar inte gå att öppna i 3dsmax. 3dsmax 5 är den senaste versionen som det finns exporter till som fungerar.
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Kan ju fråga sig vad bla Auran tänkter om detta? Går det ens att köpa en laglig kopia idag av en så gammal version som 3dsmax 5? Jaja, den som lever får se...
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Enklast vore väl om Auran kunde göra en converter som hanterar .3ds
Just .3ds är det ju väldigt många 3D-verktyg som kan exportera till. |
![]() |
![]() |