|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-09-11, 17:45 | #1 |
Guest
|
Tips för de som tänker köpa dator
Här kommer ett tips till de som tänker köpa en dator inom den närmaste tiden. Erbjudandet nedan kommer från Dell och gäller en kort tid framöver, så det gäller att bestämma sig kvickt... Jag snickrade ihop en dator med följande specifikationer till ett humant pris.
Dell Dimension 4500
Pris: 16 590 kronor Gå in på dell.se (http://commerce.euro.dell.com/dellst...sedhspopup&v=d) för mer information. ____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net Edited by - niofem on 11 September 2002 16:46:17 |
|
2002-09-11, 20:09 | #2 |
Senior Member
|
Inte för att det är nåt fel på Dell.
Men plocka ihop prylarna från en datorbutik liknande komplett.se / gandalf.se , samma saker. o dra ner priset ~6000:- Visst, Dell erbjuder extra försäkringar o snabb service. En hemförsäkring och att du är lite händig, eller en vän som kan skruva datorer ger samma resultat. Men har man pengar på hög, så varför inte ge dom till Dell =) // Håkan (Dell är dom slöaste jag upplevt på lev. tog 6v att få min burk) // Håkan |
2002-09-12, 20:16 | #3 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
Dell suger ***... Det tog 2månader för mamma att få sin ***** dator... Dom e inge bra heller... Och tar typ 2000-7000:- i överpris... Och servicen e inge bra heller... det är dock lite synd, men om man ska ha en "riktig" dator, bygg då egen eller jmedata (www.jmedata.se), komplett.se, mf
MvH Cj En vän nära dej... / fd Chef för Vtgoj |
2002-09-12, 20:41 | #4 |
Medlem
|
Det är absolut inget fel på Dells maskiner... absolut inte.. det är väl den bästa köpdatorn du kan ha!!..
Men Dells leeranssäkerhet är väl inget vidare har jag och mina arbetkamrater på SSAB Tunnplåt fått erfara!... Men som sagt.. dom gör maskiner som är värda sin peng! /Mats Tinnerholm Borlänge |
2002-09-12, 20:42 | #5 |
Medlem
|
Det är absolut inget fel på Dells maskiner... absolut inte.. det är väl den bästa köpdatorn du kan ha!!..
Men Dells leveranssäkerhet är väl inget vidare har jag och mina arbetkamrater på SSAB Tunnplåt fått erfara!... Men som sagt.. dom gör maskiner som är värda sin peng! Tänk även på att här ingår Windows osv... + att datorn är ihopsatt installerad och klar.. bara att plugga in. /Mats Tinnerholm Borlänge Edited by - nextuz on 12 September 2002 19:42:37 |
2002-09-14, 18:13 | #6 |
Guest
|
Efter vad som diskuterats i dessa 'spalter' på senaste tid, så bör man kanske tänka på att Dell´s nätaggregat är på endast 250 w, vilket säkert räcker för dagens konfiguration, men som kan begränsa en framtida uppgradering. Det är synd att man snålar på den detaljen; ett agg på t.ex.350 w hade inte påverkat priset i nämnvärd grad.
wilburt |
2002-09-15, 20:03 | #7 | |
Guest
|
Citat:
--- Till er som skyller Dell för att ta ut överpriser vill jag säga att alla personer inte kan skruva ihop sin egen dator, vissa vill ha garanti, skrammelfri CPU och välkänd logga på burken, så är det bara. Dell har ändå jämförelsevis låga priser, vilket beror på att man säljer direkt från butik istället via onödiga och dyra återförsäljare. Detta koncept har gjort Dell till en mycket stor datorleverantör, numera till och med den största i världen. Nejdå, jag jobbar inte på Dell. ____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dags att köpa in TRS2004! Lite info behövs! | DJ Clinton | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2004-06-26 20:07 |
Vad gör filen rundll32.exe i min dator? | LokKalle | Off-topic | 14 | 2004-02-28 10:49 |
För er som skall köpa Ny dator! :-) | Pson | Off-topic | 7 | 2003-01-05 19:37 |
Ny dator gör skillnaden!! | Fredde | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-12-02 18:29 |
Ny dator med Grafikproblem! | Pierre | Off-topic | 7 | 2002-07-07 14:17 |