|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-09-20, 12:08 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
Förslag på nya kategorier i forumet
För några månader skrev jag här angående SJKs "Postvagnen", som borde uppdateras och göras mer användarvänlig.
Ett nytt forum skulle behövas. MEN, titta hur många medlemmar vi är här på Svenska 3D-tåg! Snart 3000 medlemmar! Eftersom det här forumet fungerar så bra, vore det då inte bra med en ny avdelning här på forumet, en som inte handlar om tågsimulatorer. Man kunde ha kategorier som: -Bildgåtor -Bilder och Videoklipp -Järnvägshistoria -Teknik -Allmänt osv. Det verkar som vi redan har många medlemmar här på forumet som inte alls håller på med järnvägssimulatorer, och jag tror att vi skulle kunna få många av de som håller till i Postvagnen att komma över hit. Det finns ju många fördelar här, tycker jag i alla fall T.ex. - Möjlighetet att göra omröstningar - Egen profil, vilket jag tycker är mycket intressant att kunna se vad det är för folk, vad de jobbar med, intressen osv. - Snyggt och enkelt att använda samt självklart att vi är många trevliga och bra medlemmar Så, Fredrik, vad tror du, skulle man kunna prova att fixa en ny forumavdelning? Vad tycker ni andra användare? / Fredrik TGOJ Norrköping |
|
2007-09-20, 12:27 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
Kan vi inte bara ha kvar "Allmänt om Järnvägar och Tåg" då? Där kan man ju posta detmesta..
Sen så heter ju forumet "Svenska 3D Tåg" så det kanske inte vore så passande? Några andra förslag från er medlemmar?
2007-09-20, 12:54 | #3 |
Medlem
|
Jo, men om vi ska göra reklam för vårt forum i Postvagnen, och vi får ännu fler medlemmar, så kan man ju inte bara ha en kategori för tåg som idag, det kommer bli en jäkla röra om det blir ca 30 nya trådar per dag.
Namnet stämmer väll bra, även riktiga tåg är ju tredimensionella, eller ? Namnet tycker jag inte är det viktiga, det viktiga är ju hur forumet är, inte vad det heter. |
2007-09-20, 19:18 | #4 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
Jag tycker att forumet ska byta namn...
Om detta skal ske så kanske det blir rörigt men då kan man väl ex indela "Allmänt om järnväg" i olika delar som en del handlar om natur... en om stadsmiljö... lr ngt liknande...
2007-09-20, 21:22 | #5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Jag tycker att idén verkar mycket intressant.
För att få fler från postvagnen kanske man skulle dela upp Allmänt om järnvägar och Tåg till som tidigare nämnt exempel bildgåtor etc Detta forumet är ju grymt bra så varför inte utveckla det och få fler medlemmar? Hoppas du tycker det här verkar bra Fredrik!
2007-09-20, 22:04 | #6 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Min åsikt lyder: Låt forumet vara som det är: litet och trivsamt. Låt det inte bli en ny postvagn, utan låt det behålla sin inriktning på tågsimulering. Tja... det är bara vad jag tycker... Senast redigerad av Kristian den 2007-09-20 klockan 22:07. |
|
2007-09-20, 22:06 | #7 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Citat:
Se bara nu, det är ju nästan fler som postar i off-topic och allmänt om tåg än i simulator-forumen. Själv håller jag inte på med någon simulator men skriver fortfarande ändå. Fast din kommentar håller jag ändå med om.
2007-09-21, 10:19 | #8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
För tågsimulator-hobbyns del, är det lite märkligt att som ny tågsimulator-entusiast komma till ett forum som utger sig för att vara ett tågsimulator-forum, men visar sig vara mest ett tåg-foto-forum... Jag lägger fortfarande min röst på att bryta ut det som handlar om tåg-fotografering i ett helt eget forum, det har ju uppenbarligen visat sig ha många anhängare. Där kan man forma det efter de goda ideer som finns i detta genre. Definitivt INTE utveckla detta forum för MER tågfotografering... Med en om några veckor nytänd tågsimulator-rörelse, behövs ett renodlat tågsimulator-forum. Låt den livaktiga foto-röreslen verka i ett eget forum. Senast redigerad av Mazz den 2007-09-21 klockan 10:21. |
|
2007-09-21, 10:32 | #9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag kan förstå att det blivit mer och mer tågbilder i detta forum, sen det blivit mer och mer dött med tågsimmen. Men jag vill absolut inte att tågbilderna ska ta över och tågsimmen hamna i bakgrunden. Inte på ett tågsim forum och speciellt inte nu, när nya tågsim är på gång!!!!
Skulle hellre se tågbilderna i ett eget forum. Men går inte det, så kan man inte göra så man bara väljer mellan TÅGFOTO, MSTS, MSTS2, KRS, TRAINZ, OFFTOPIC först och sen har underkategorier på resten!?
2007-09-21, 11:03 | #10 |
Medlem
|
Ditt förslag, Pirpen, tycker jag är det bästa hittills. Jag tycker inte heller att Tåg-sim-forumet får "försvinna" i ett stort Tåg-forum.
Hälsningar, Uffe.
2007-09-21, 12:42 | #11 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Vår huvudinriktning är och förbli tågsimulering.
Jag tycker dock att fotoinslaget är trevligt för det är en hel del fina bilder som visas upp och folk hittar hit av flera orsaker. Att ersätta postvagnen helt tror jag inte riktigt på. Tror inte heller det finns serverkapacitet till det i dagsläget. Pierres förslag tåls att tänka på |
2007-09-21, 13:38 | #12 |
Medlem
|
Min åsikt är att det är bra som det är. Vi har ju redan flera forum här, Allmänt, Kuju, MSTS, MSTS2, Trainz och OT. Så jag ser inget att förändra, mer än ett nytt forum speciellt för uppläggning av tågbilder. Man skulle då kunna döpa om Allmänt om tåg och järnväg till Övrigt om tåg och järnväg, där man kan ställa frågor men inte lägga upp bilder i samma regi som det skulle se ut i Tågfoto-forumet.
2007-09-21, 14:39 | #13 |
Medlem
|
Självklart vore det bästa att ha ett eget, nytt forum för Tåg och Järnväg, men jag tänkte att det kanske var enklare att bara fixa några nya kategorier, än att starta upp ett helt nytt forum, men om det finns någon här som kan och vill göra ett forum för tåg och järnväg, som liknar 3D-tågs forum, så gör gärna det.
Det finns säkert folk som är villiga att sponsra med lite pengar för server osv |
2007-09-21, 14:56 | #14 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Det bästa tycker jag fortfarande är att bilda ett helt nytt fora för tågfotografering. Senaste året har ju verkligen visat att det är en gren som har många intresserade. Då kan man forma dess strukturer så det verkligen passar för den huvudinriktningen. Nu kommer ju även önskemål om förbättringar inom just den grenen likaså, vilket jag tolkar som ett tecken att det verkligen finns en vilja att utveckla just denna gren. Skulle det vara förknippat med kostnader, så har vi rest medel förr i det här forumet, för att nå ett mål som vi ville till... Därmed menar jag inte att jag på något sätt inte tycker om tågfotandet, men kan kanske tycka att det tagit över lite mycket här... |
|
2007-09-22, 02:58 | #15 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Personligen tycker jag att all aktivitet i allmänt om järnvägar "kväver" tågsim-delen på detta forum. Det som började som en underkategori har helt plötsligt tagit över hela forumet. Att den låga aktiviteten i tågsim-delen beror på att det skulle vara "dött" på simulatorfronten för tillfället tror jag inte på. Det är ju faktiskt full fart både på Trainsim.com (MSTS) och på Auran's (Trainz) forum. Jag kan såklart bara tala för mig själv, men jag besöker detta forum alltmer sällan just därför att jag känner att det gått från det tågsim-forum jag tyckte om till ett foto-dito som inte intresserar mig. .... Mats Senast redigerad av MatsH den 2007-09-22 klockan 03:04. |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|