![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Håller just nu på med en vidareutveckling/anpassning av mina signaler (skript) samt ATC/HUD/AP till TS2009. Vi får se hur det går...
#77 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag tror Tomas är för upptagen med TS2009 för att ha tid med dessa grejjer. han har även en uppdatering för bryggstolparna samt en animerad växel som han inte har släppt. Har försökt att kontakta honom via PM om lite saker jag undrat om, men han har inte svarat.
#79 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Varför börjar man med nya projekt hela tiden? Avsluta med det som man håller på med... |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
För att man tröttnat på det föregående eller att man vill lära sig något nytt. Tro mig, det är inte så jättekul att sitta och pilla på en och samma sak som inte vill fungera i flera månader.
#81 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kommer med en demo inom kort, där jag utnyttjat en del nya funktioner i TS2009...
![]() |
#82 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
#83 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
#84 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() För signalerna och tavlorna är jävligt snygga ![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem
|
![]()
Sen i höstas har jag haft mycket att göra med att föra över koden till TS2009, och dra nytta av alla fördelar av TS2009:s förbättringar när det gäller skript (signaler och autopilot). Det är nu en stor skillnad på mina objekt när det gäller funktion. All kod till signalerna är dock bakåtkompatibel med TRS2006 och TRS2004.
Ett nytt signalpaket (demo) finns för hämtning under rubriken Downloads i detta forum. Du kan även hämta en uppdatering av MSL Library där, innehållande HUD, Klarerare, Autopilot m.m. Dessa komponenter är fortfarande under utveckling men många förbättringar är införda redan nu, och dessutom är de fixade för att fungera i TS2009. En demo, Säbyholm station med linjeplatsfunktion finns också att hämta. Demon visar hur en signal med linjeplatsfunktion uppför sig för tåg vid vagnuttag, och hur den uppför sig för arbetsfordon. Titta på signalen i HUD:en när den ändrar aspekt för autopilpoten. Denna demo är helt självgående, det är bara att följa med och se vad som händer.
#86 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
tja, självgående och självgående vet jag ej :P
Dom verkar rätt stillastående med tillhörande script error... ja, tankade allt som fanns att tillgå i inlägget.. <EDIT> Såg att när man ska lägga till någon av dina regler i TRS 2009 så är vissa dessa rödmarkerade, dvs fel ngnstans.. Vet ej om du har detta.. Men jag har iaf det.. kollade mot contentmanager, där är följande regler fel: MSL AutoPilot 2009,<kuid:177292:200008> MSL AutoPilot/Dispatcher 2009 Command,<kuid:177292:200001> MSL Dispatcher 2009,<kuid:177292:200003> Vart felet sitter vet jag dock ej ^^ (kanske var bra om jag visste ![]() <EDIT I EDIT> Konstaterade nu att om man palacerar ut V signal (dvs vitt och rött sken), så tolkar tågen detta som en signal, vilket är lite störande just nu, då jag behöver lägga block signalerna innan övergången. Då spåren går ihop princip direkt efter vägövergången tlll enkelspår. Så konstaterade nu att det skulle vara trevligt om man antingen fick signalerna att sluta leka signaler på riktigt (fast det är ju trevligt att Auto körda tåg stannar och inte dundrar förbi i 180 km/h Sen en annan tanke var att som i mitt läge, så går det sagta spåren ihop till enkel spår, och det vorde ju trevligt om inte scriptet reagerade förrän tåget fått klart att åka, då som nu så kommer tåget stå och aktivera övergånen en gång (sen lär väl max timern slå gå igång och avaktivera bommarna? (eller är jag ute och cycklar)) Så det vore en trevlig funktion, att man skulle kunna få den att först aktiveras när en signal är grön. </EDIT I EDIT> </EDIT> Detta är mina felmeddelanden:
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2009-03-14 klockan 04:45. Anledning: tillägg i felrapport | ändrar lite mer bara för jag kan |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Medlem
|
![]() Citat:
De andra 2 frågorna ... Citat:
Signaler som ignoreras inom ett block är försignaler (fsi), 4-skens dvärgsignal (dvsi) och vägskyddssignaler (vsi och vfsi). Med ignoreras menar jag att dessa signaler aldrig delar ett block, men en vsi är fortfarande en aktiv signal. Är det stopp så stannar en autopilot. Citat:
När det gäller vägskydd, så är inte dessa vägskydd som ingår i demon ett färdigt system, även om skripten är det. Det är en demo för de som bygger objekten och hur man använder skripten till sina objekt. Jag lägger ändå ut allt detta på forumet för allmän beskådan till er användare, för att få in så många synpunkter och felrapporter som möjligt. Jag tackar dig leoj, och alla andra som är med i denna diskussion.
![]() |
#88 |
Medlem
|
![]()
Felet låg i MSL Station Library,<kuid:177292:200014>..
Det som saknas är följande kuid: <kuid:192081:51> (Path Control Library) Finns på DLS, dock till 04 bara, så kanske därför man inte hittar den.. Jag pratade verkligen i nattmössan igår så blev det ju nästan bra... Jag satt och lekte både med dina och med MatsS Vägskydd.. och då blir de fan grötit i huvudet >< Så du kan ju då nästan ignorera dom 2 frågorna som jag lycklades ställa till dig i edit funktionen... Dom var menade till MatsS Det är lite jobbigt, att det är 2 som håller på att scripta på "en och samma" funktion.. MatsS vägskydd är ju trevligare ("enklare" att placera ut, då man kan bygga dom som man vill) Men din scriptning verkar vara snäppet vassare.. Så det vorde ju trevligt om ni slogihop era klocka huvuden ![]()
#89 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Alla modeller/komponenter som Mats har gjort går att anpassa enkelt till skripten. Det är bara frågan om vart vi ska lägga gränssnittet, för att utnyttja båda systemens fördelar. T.ex., mitt system behöver varken spårledning eller logikenhet för att uppnå samma grundfunktioner. Logiken finns i vägsignalen (vsi). Mats har en del andra specialfunktioner som styrs från hans logikenhet och som kan påverka funktionen i mina skript, så det måste utredas först innan ett besut kan tas. Som jag skrev tidigare, en demo är på gång som visar lite av logiken i systemet.
![]() |
#90 |
Medlem
|
![]()
Trevligt
![]() man slippter ju tom tänka ^^ har ju dock fortfarande problem med att jag får samma script fel som förrut (på båda modulerna, så tåget står rätt stilla)
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|