|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-09-01, 15:38 | #16 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Vet någon om Raildriver funkar med MSTS i Windows 7?
2009-09-01, 23:35 | #17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Jag kör Windows 7 RC och MSTS fungerar utan problem. Precis som i Vista så måste man dock installera programmet i en egen mapp, alltså ej under C:\Program (C:\Program Files för de som kör engelskt operativsystem). Jag tycker nog att Windows 7 är lite mindre resurs-krävande än Vista (har en dator som är köpt med XP) men det är svårt att säga säkert då jag inte installerat så många program under Windows 7 som jag hade under Vista.
Raildriver fungerar ej med dess egna drivrutiner. Anledningen är att dessa drivrutiner läser av värdet på gas, broms mm direkt från de värden som MSTS ritar på bildskärmen mha F5-displayen. Detta är inte möjligt i Vista / Windows 7 då dessa operativsystem ligger som ett 'lager' mellan programmen och den direkta 'bildritningen' på bildskärmen (om ni förstår vad jag menar). En work-around är att skriva ett program som läser av Raildrivern och matar MSTS med knapptryckningar som motsvarar reglageändringarna på Raildrivern. Detta har en tysk vid namn Udo Henkel gjort. Jag har nyligen provat version 1.5 av hans program, RDTrainFix, och det verkar lovande. Det kräver dock en del experimenterande vad gäller kalibreringen av Raildrivern mot olika lok (ev även mindre ändringar i .eng-filerna) och man måste vara medveten om att det inte kan bli 100% rätt i alla lägen. Jag återkommer kanske under hösten när jag testat lite mer. Kostar 5 Euro. http://henkel.homedns.org Mvh Mikael |
2009-09-02, 18:26 | #18 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Kommer nog skaffa en Xp då. Ska snart köpa Rail Driver, så då vill jag att den ska fungera till 100% när den nu kostar så mycket på Aerosoft.
|
2009-10-01, 20:29 | #19 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Har hört av försäljare att de nyare datorer som tillverkas nu, där ligger Vista på moderkortet, vilket innebär att det är mycket svårt att ha XP på det. Men så var det inte för två år sedan, vilka dåliga ideer dator-byggarna kommer med! Men det finns vissa datorer som har XP från början, eller som inte har något operativ inlagt alls från början. En sådan dator har jag beställt. (Installerar XP Home på den sen)
|
2009-11-12, 13:33 | #20 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Kanske går ändå bra med win 7
Hej!
Jag hittade TrainSim.com forum om Win 7. Kan någon hjälpa mig att förklara för mig vad det handlar om, är jag mkt tacksam. Jag är tyvärr dålig på engelska. http://forums.flightsim.com/vbts/sho...=287065&page=3
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-12 klockan 13:36. |
2009-11-12, 14:24 | #21 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
|
|
2009-11-12, 14:29 | #22 |
Hedersmedlem
|
Oj va bra! Det glimtar lite ljus för MSTS!
|
2009-11-12, 14:52 | #23 |
Hedersmedlem
|
Hittade ännu en sida: http://www.microsoft.com/windows/com...ving&os=32-bit
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-12 klockan 14:53. |
2009-11-12, 18:55 | #24 |
Hedersmedlem
|
Va tror ni? Komentera gärna.
|
2009-11-20, 00:21 | #25 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Nu kom en som har skaffa bärbardator och är mycket nöjd. Läs här: http://www.trainsim.no/forum/showthread.php?t=3229 |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|