|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-12-24, 17:30 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
Acceleration och inbromsning
Vet inte om någon av er har erfarenhet av detta men vilka filer är det som styr ett MSTS-tågs acceleration och inbromsning? Ja gillar verkligen X14s (Megapaketet) acceleration och inbromsning och denna skulle jag vela flytta över till Öresundstågen. Jag antar att detta är ett omöjligt projekt, eftersom jag skulle gissa på att denna fil som styr detta även styr annat, men man kan ju alltig fråga
|
|
2009-12-24, 18:29 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Det är alla lokets eng-filer som bestämmer accelaration och bromsning. För vagnar är wag-filer och det är bara bromsningar. |
2009-12-24, 18:43 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
|
2009-12-24, 20:23 | #4 |
Medlem
|
Man kan byta och ändra bäst man vill Det är inga svåra saker heller, man lär sig det mesta genom att bara handskas med det. Har man någorlunda grundläggande kunskaper om hur Windows fungerar med mappar och wordpad (eller vilket textredigeringsprogram man använder) så går det att lära sig filernas uppbyggnad.
Viktigt, enormt viktigt, är att ta backup först OM man skulle göra något fel, trist att behöva installera om massa saker för att man lagt en siffra fel. Been there, done that. Hör gärna av dig med fler frågor! För lite tips så finns bl.a. www.train-sim.com där man kan finna massa matnyttigt i deras filarkiv under tutorials och en snabb googling på MSTS engfiles eller så torde ge ett antal träffar...
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2009-12-24 klockan 20:26. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|