|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-04-20, 15:51 | #301 |
Tidigare Traindriver94
|
Då så, imorgon är det min födelsedag och äntligen dags för release av banan.
Det är många assets som behövs, se till att redan ha allt som behövdes till V1.0 så slipper ni ladda ner det igen. Det är 4st scenarion i nuläget, och jag kommer förmodligen göra fler efter hand. Och jag blir extremt glad om ni som testar banan kommer med lite feedback så att jag vet vad jag ska tänka på till nästa bana osv. Jag säger ingen exakt tid imorgon, men på eftermiddagen någon gång. Hoppas ni gillar banan! p.s Vissa scenarion kräver RC-loket samt Class 380 (RC-scenariot kräver inte 380)
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-04-20 klockan 15:57. |
2010-04-20, 21:54 | #302 |
Tidigare Traindriver94
|
Nytt med V2.0
Ni kan nu också ladda ner Bergslagsbanans dest.skyltar till Class 380, för er som vill. Destinationer är Nordstan - Slageberg och Nordstan - Roderbo. Finns på tangenterna U samt T. Kommer att ersätta "..." men inget annat (så länge ni inte gjort egna destinationer med U/T) Radera mappen textures som finns här steamapps\common\railworks\Assets\TotalizeMedia\Cl ass380Pack01\RailVehicles\Electric\class380\scotra il\engine och ersätt den med texture mappen du får i filen. Du kan ta ur original texture-mappen och lägga den på skrivbordet så slipper du backup.
2010-05-18, 00:23 | #303 |
Tidigare Traindriver94
|
Nytt scenario: http://bergslagsbanan.webs.com/downloads.htm
2010-05-20, 17:26 | #304 |
Tidigare Traindriver94
|
En ny station börjar ta form på en helt ny(a) linje(r). Kommentera gärna!
2010-05-23, 16:44 | #305 |
Tidigare Traindriver94
|
Kommentera gärna..! Detta är alltså den nya linjen (3 och kanske även 4)
2010-05-23, 17:01 | #306 |
Tidigare mrdaddydj
|
Mycket trevligt att se att du bygger massor. Hoppas att vi får se lite mer betongslipers i framtiden också
Keep up the good work!
2010-05-23, 17:30 | #307 |
Tidigare Traindriver94
|
Betongslipers på stambanan, träslipers på linjerna Tack för kommentaren!
2010-05-23, 18:06 | #308 |
Tidigare mrdaddydj
|
Ah, tänkte väl så. Hoppas att det är lätt att göra aktiviteter med möten
2010-05-23, 20:40 | #309 |
Tidigare Traindriver94
|
Två till på nästa station
2010-05-25, 15:34 | #310 |
Tidigare Traindriver94
|
Uppdateringar på linje 1.. Kommentera gärna
2010-05-25, 15:39 | #311 |
Tidigare Traindriver94
|
Nyheter i version 3.0
Mer stambana 1 eller kanske 2(!) helt nya linjer Lite detaljfix på de banor som redan finns. Om ni har några förslag på saker som bör ändras, så säg gärna det!
2010-05-25, 16:11 | #312 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
En grejj... "Säckstationen" (vad den nu heter, sorry) ligger ju inte långt från där stambanan slutar i V2.0. Den linje som tar av från Stambanan går ju till denna säckstation, men med stora omvägar. Varför inte dra stambanan till denna station, och kanske göra om två av spåren till genomgående spår? Sen en grejj till, som kanske är svårt att fixa. En av stationerna på stambanan har STH 30 genom. Jag har för mig att du skrev att det var för att det var en övergång på stationen. Men ett förslag: Plankorsningar är väl inte alltför vanliga på stationer på stambanor. Varför inte byta ut den mot en över- eller undergång, och kanske lägga till ett tredje spår mellan plattformarna, så att man kan köra passerande tåg i kanske 160-200 km/h? Snyggt blir det då iaf!
2010-05-25, 17:16 | #313 |
Tidigare Traindriver94
|
Tack för dina tankar!
Säckstationen (Nordstan) ligger egentligen inte så nära Flageberg (stambanan) som jag råkade göra dom Det var bara att jag inte tänkte mig för när jag la spåren så att nu hamnar t.ex Ömål och Nordstan väldigt nära varandra. Man får låtsas att det ligger långt ifrån. Ska se vad jag kan göra åt STH'n men max 70 tror jag att det blir.. Men vi får se
2010-05-25, 17:19 | #314 |
Veteran
|
Ja, det är ju en liten kurva på spåren vid plattformen, så STH 30 är kanske lagom. Du kan ju bygga själva staden lite större, så den blir ett ställe där alla tåg stannar.
2010-05-26, 21:50 | #315 |
Veteran
|
Om du vill ha lite feedback då... Jag tycker att rutten är riktigt bra! Några grejjor bara: Man ser ut i "den stora tomheten" på några ställen. Jag vet att det är svårt att bygga bort allt sånt, men bara så att du vet. En annan grejj som jag märkte, var att hastigheten ofta är lite väl låg. Sista biten in mot Nordstan är det ju dubbelspår med STH 70, men det är så rakt, så man borde kunna köra uppåt 100 istället. Och fortsatte man en bit på linjen mot stambanan, var det en rejäl rakstrecka med STH100. Jag körde på test i 140, och det kändes inte för fort alls. Sen kom det några mjuka kurvor, men det gick bra att köra fort där också. Så jag tycker att du borde höjja hastigheten lite på delar av banan, där det är rakt. Men det är bara vad jag tycker, och jag är ju fartgalning... Väldigt snygg rutt annars!
|
|