|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-11-07, 13:31 | #16 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 077
|
Finns ett par bilder på just Findus-vagnen (med "rätt" logga) på den här sidan oxå http://nitton.fotopic.net/c954916.html.
Kan kanske vara användbart när det kommer till texturering. Mycket snyggt byggt så långt i.a.f. .
__________________
Ekan |
2010-11-07, 14:26 | #17 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Citat:
Har spenderat helggroggarna tillsammans med min vän uvw och satt lite färg på axelpartiet. Stött på lite patrull när det kommer till fjädern som just nu är mappad framifrån dvs det som är på kanten är det som hamnar på ovan resp. undersidan vilket inte är så lyckat när jag vill ha transparent just där. Alternativen som jag ser det är 1. Mappa om och inkludera under och översida 2. Modellera om fjädern så att texturen passar perfekt 3. Skippa transparent helt. 4. Låt det vara som det är. Alternativ 1 är ju lockande och lättast från mitt perspektiv men det är inte bra i måla om hänseende. Alternativ 2 ger ett gäng extra polygoner x4 vilket jag helst vill undvika. 3:an kan vara ett alternativ men jag inser att jag kommer irritera mig så pass mycket att det inte ser "ok" ut och 4:an mja inte så lockande heller :/ Kanske har någon av er erfarna modellerare/texturerare något annat alternativ? i så fall mottages tipsen tacksamt
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
2010-11-07, 16:03 | #18 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Citat:
den publika foldern, dokumentationen tyder i alla fall på det. "Any file you put in this folder gets its own Internet link so that you can share it with others-- even non-Dropbox users!" /æ |
|
2010-11-07, 16:07 | #19 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
Grymt snyggt!
Hmm, aldrig tänkt på det, aldrig använt den mappen heller för sakens skull. |
2010-11-07, 16:08 | #20 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Missade helt din post KMW(lär mig att läsa hela tråden fr.o.m nu) helt fantastiskt bra bilder, nu borde jag kunna få ordning på dörren Tack så mycket!
Edit: det gick bra att hämta från den dropbox länken
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. Senast redigerad av Mawkish den 2010-11-07 klockan 16:09. |
2010-11-07, 18:07 | #21 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
Citat:
Trodde att vagnen, var ett påhitt från Lima. Kul att få se, att den fanns.
__________________
Bengan |
|
2010-11-09, 01:38 | #22 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
heheh ja inte Sveriges vanligaste vagn direkt och jag kan ju säga att utan den hjälp med bilder jag har fått så hade jag missat en hel del detaljer så tack igen för alla bidrag KMWs bilder ger mig jobb i minst en vecka, bilderna på underredet och dörren är ovärderliga när inget visas på ritningen men tar också lite längre tid att modellera när man får "höfta".
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2010-11-12, 20:28 | #23 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Sakta men (o)säkert går det lite framåt, dörren är väl i det närmaste klar och underredet börjar ta form och det ska väl förhoppningsvis bli lite mer färg under helgen.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2010-11-12, 22:24 | #24 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 580
|
a wonderful model and texture
I hope you make also a rendered lightmap-texture. |
2010-11-13, 01:37 | #25 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Thank you and yep thats certainly planned but i will go ahead without just to make sure i get the model fully working in RW and then go through the process of creating LODs and stencil shadows, tweaking shaders and textures. Those blueprints sure look like a rats nest but i will try to get through it all
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2010-11-15, 01:20 | #26 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Ibland blir det inte som man har tänkt sig målarburken byttes mot ritningsletande och koppelbygge. Ett par detaljer återstår sen blir det uteslutande texturering och export till railworks med allt vad det innebär
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2010-11-23, 20:55 | #27 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Jag har väl snart är alla texturer på plats(saknas ca 5-6st) samt försökt mig på att skita ner en version men tror jag överlåter det på någon som inte för krig med photoshop
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2010-11-23, 21:49 | #28 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 580
|
excellent
|
2010-11-24, 00:12 | #29 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
Riktigt fint!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
2010-11-24, 09:38 | #30 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Citat:
Det finns då några olika koppel att tillgå redan i RS/RW så det finns egentligen ingen anledning att göra ett eget. /æ |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|