![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
Då Davz77 har släppt ett antal snö täckta spår:
![]() så tänkte jag uppdatera Winter Land med dem. Och i samma veva så tänkte jag även fixa sådant som behöver fixas och kanske förbättra lite. Så ni får väldigt gärna komma med förslag på sådant som behövs fixas eller som kan förbättras ![]() Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Hej Tomas!
De va snygga vinterspår som du har hittat! Själv tycker ja att din vinter rutt är kanon bra/snygg och den behöver inte förbetras men spåren skulle kunna få en liten förbetring men de håller du säkert på me nu Jag ser värkligen fram imot att få köra runt på malmbanan sen ![]() ![]() ![]() Ja hoppas att du fortsätter att bygger banor och byggnader till Trainz!! M.V.H Nicke! Gott Nytt ÅR! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej, Jag har nu kört Winterland och det är en kanonrutt. några småsaker kan du dock få ändra till nästa version om du vill för att få det ännu mer likt verkligheten:
- Signalerna och hastighetstavlorna finns aldrig i mitten av ett dubbelspår utan, precis som med elstolparna utanför spåret på höger resp vänster spår. - Efter att ha kört några vändor med Malmtåg så ville jag kunna växla över tåget från Vänsterspåret till Högerspåret så att ett persontåg (som åker fortare i uppförsbacken) kan få fri väg för en förbigång. Jag har lite svårt att hitta sådana växlar vid alla stationer. Nu har jag kört för lite för att säkert kunna säga att de saknas men om de gör det så får du gärna sätta dit några i början och slutet av stationen/stationerna. - Försignaler. jag har förstått att man inte kan ha blinkande signaler. Ett förslag är att ha en såkallad försignaltavla på lämpligt försignalsavstånd så att man hinner stanna med normalbroms. Detta är naturligtvis olika beroende på hur fort man kör men på Winterland så borde ca 800 meter före huvudsignalen vara normalt. En bild på försignaltavlan finns på sidan 81, figur 54b i BVF 900.3 som finns att ladda hem på nedanstående adress i Acrobat readerformat. - Fredrik och de andra kungarna på att göra signaler, vad tror ni om att göra fristående försignaler utan blinkningar så länge. Detta om de kan kopplas ihop med nästa signal och inte finns idag......... Länken till BV Säo är http://www.banverket.se/templates/St...tH____3391.asp och där finns också annat roligt för de intresserade. /Pursche ![]() Lokförare |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Saknade depenndencies till Winter land | Kiefer | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-02-22 15:29 |
F-loket uppdaterad till UTC | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-11-29 23:51 |
Ett förslag till album. | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-11-25 12:12 |