![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni? | |||
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 32.26% |
Nja kanske.. |
19 | 30.65% |
Nix! |
23 | 37.10% |
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#586 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
De är många som väntar på den senaste versionen av PT GBG: V:1.3 som släpps när som helst i veckan. Då jag är ganska upptagen just nu i veckorna så är de är inte säkert att jag hinner ladda upp länkarna här så säkrast är att ha koll på hemsidan ( den sköter inte jag dock) : http://projektgoteborg.weebly.com där du kan ladda ner senaste, med bla. dubbelspårig vändslinga i Mölndal..
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2011-11-08 klockan 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Medlem
|
![]()
Hej! Vi i Göteborg har fått lite vinter ( höst?) tecken, stormvindar,okej de var väl i hela landet,men Göteborg drabbades hårt, spårvagns trafiken stannade helt igår i 15-20min när strömmen gick. Kylan är på gång nästa vecka,har vi tur kommer de lite snö. Nog om kaoset.
Länkarna som fanns på hemsidan har krånglat för några vilket vi fixat, vill du ladda ner PT GBG ,den senaste versionen 1.3 är de bara att gå till http://projektgoteborg.weebly.com/ladda-ner-gratis.html Frågor /synpunkter ställs här eller på hemsidan.
![]() |
#588 |
Medlem
|
![]()
Hej och hoppas ni får en härlig & mysig jul nu! I Göteborg är det ingen snö tyvärr.. inte äns i PT GBG, men här kommer lite bilder som jag nämt för ett tagsen på uppdateringen.
Bild1: Göta Älvbron ska nu få sin sista renovering, innan man ska riva den (om några år) vi i PT GBG planerar att undersöka alternativ med bommar och mer signaler för broklaffen. ![]() 2: Här är nog den största förändringen, Mölndals Bro har fått tillbax sin dubbla vändslinga och nu kör äntligen pedalvagnar ner dit , nu kör alltså linje2 ända ner dit, istället för till Krokslätt och linje4 kör som vanligt där. På bilden står 2st M31or och väntar på att köra enligt tidtabellen. 3: Ombyggt vid Sahlgrenskas vändslinga och nu med parkering. 4: linje:11 i Bellevue på väg upp mot Bergsjön 5: Nu kör linje 13, Wieselgrensplatsen - Sahlgrenska ( via Saltholmen på Morgonen) I slingan står en linje 13 och förbi kör en 6a mot Länsmansgården och en längre upp mot Kortedala. Ha nu en fortsatt trevlig jul, själv ska man iväg och jobba på Gårda Vagnhall ikväll.. ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2011-12-24 klockan 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Medlem
|
![]()
Hej! Nu släpps Projekt Göteborg V:1.3 (1.4) - 2012
Nya saker är b.la: *Fixat M32 448 -Linjeskylt & linjedragning *13 Brämaregården *13 Sahlgrenska *13 Saltholmen *2 Mölndal - Vissa hållplatser har Realtidstavla så man kan se avgångar mm. - Helt ombyggd och förbättrad Centralstation/Drottningtorget - Autoskyltning: Vid varje ändhållplats ändrar föraren automatiskt vagnens skyltning så de står rätt område/destination - Ny hållplats på Wiselgrensplatsen för linje13 (Brämaregården) - Helt ombyggt i Opaltorget, Tynnered,2st nya hållplatser Sen har vi som vanligt förbättrat delar och detaljer överallt i stan. Rutten och Sessionen laddar du ner gratis och snabbt på hemsidan: PT GBGs Hemsida, Download
![]() |
#590 |
Medlem
|
![]()
Efter ett långt uppehåll är vi tillbax, Projekt Göteborg utvecklas än idag, o du inte visste det.
Pågående saker är just nu:2012, jun,juli, aug. *Angeredbanan ( byte av spår) *Angereds Centrum ( ny bussterminal & 3 spårvagnhållplatser) *Gamlestadstorget Detta jobbar vi med ochså just nu och har fått tillgång till ritningar och kartor. men vi har även gjort fler vagnsnummer som Kurt Olsson, M31 329 för att även hedra Lasse Brandeby så kommer vi att göra nåt extra. Samt M31 330 även flera nya nummer på M32 har kommit. motorljud, "plinga" mm är uppdaterat. Och det största av allt :ALLA hållplatser byts nu ut, 133st , hälften är än så länge klara. Vi är även i utveckling med M33, har fått tag på lättare skisser på den vagnen. ![]() Bilder: 1: På snabbspåret Rullar M31 330 förbi 2: Inga vagnar kör till Angered tills Augusti pga spårbyte, , 4,8,9 vänder i Bellevue. 3: Splitnya bussterminalen på Gamlestadstorget 4:På Angerdsbanan,330 mot angered och 329 mot stan med sin "Kurt Olsson" vagnen har den fått den nya biljettmaskinen! 5: Hammarkullens station är helt ombyggd och bättre belyst än förut
![]() |
#591 |
Medlem
|
![]()
Har inte vart så insatt i vilken som är bäst och jämföra nack & fördelar ( TRs 2009/12) men har jobbat ett bra tag nu med en uppdatering för TRS 2012 (haft den i typ 3mån).
Så i veckan blir det en ett ruttsläpp för Projekt Göteborg, för då Trainz 2012, tyvärr funkar inte en del fina Göteborgs Föremål som Lans Landshöv. hus, M28/m29 spårvagnarna och lite annat, men mycket uppdaterat. Om ingen vet lösningen för detta så.. finner "oläsbar textur" som gör att föremålet ej funkar.. inget jag personligen har nån bra koll på.. ( PS: Gothia Towers, Läppstiftet mm funkar dock) Hela Faunan/naturen/huset är uppdaterade. I`12an så har man animerade träd med årseffekter Höst, sommar osv.. och lite andra förbättrade saker.
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-12-08 klockan 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Landshövdingehusen borde fungera trots varningarna i TS2012 ??? Dom bara talar om att loddningen är onödig vilket inte är sant.
![]() |
![]() |
#593 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo detta håller jag med om, men "föll lite för hur dem förbättra Faunan och lite sånt, med då b.la träden men dessa 2 "error" kommer upp, då dem inte funkar, får samma erro på alla 4 utav dina fina Landshöv. hus ![]() Bild 2 +3 : Nåt som funkar lite bättre i TRs2012, nu har Göteborg fått sin Svenska kvalite spörvagn till slut ![]() ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-12-08 klockan 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hoppsan, det var nåt nytt, TS2012 klarar inte att läsa lm-filerna. Nu blir jag högst förvånad?
Enligt all(?) dokumentation skall txt-filer vara ANSI, men det kanske är ändrat i TS2012? Nån som vet nåt om detta ???? Edit: Har avinstallerat TS2012 men nån som har det kan prova med att öppna lm-filerna och spara dom i UTF8-format och se om det hjälper!? Edit2: Kan nån med TS2012 installera nedanstående, skriva över ev. befintlig och se om det funkar! Den är ANSI (ASCII): Edit3: OK, verkar funka, hag kodar om de övriga husen och uppdaterar i Download.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-12-09 klockan 10:07. Anledning: Idé |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-12-09 klockan 03:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2014
|
![]()
jag är en kille som älskar spårvagnar hur får jag tag i den och när släpps den
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Medlem
|
![]()
jag vill ha göteborgs spårvägar och hur får jag det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Medlem
|
![]()
jag vill köpa det.så fort som möjligt
kan jag köpa det |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Nu är jag osäker, men så vitt jag vet har jag ej sett att rutten släppts ännu. Har dock kört på den på Spårvägsmuseet i Göteborg. Fin rutt!
![]() Du får helt enkelt vänta på den - så gör vi här, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! ![]()
![]() |
#600 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Här är en länk till projektets hemsida med lite mer info: http://projektgoteborg.weebly.com/index.html
Bygger gärna smalpår. Desto smalare, desto bättre! Senast redigerad av Ursus94 den 2014-01-02 klockan 02:21. Anledning: Rättade till meningen |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|