|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-12-30, 17:02 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Albula v2 bra/dåligt?
Har hittat en ny version av den omtyckta rutten Albula, tydligen för normalspår. Nya versionen har tydligen en hel del problem:
http://forums.uktrainsim.com/search....b1893309bece53 http://www.railsimulateur.com/index....2&catid=1:news Vad jag uppfattat i kommentarerna och de klipp som finns på YouTube så är det betydande problem med att man måste ha en mycket häftig dator. Vidare så verkar kurvorna alltför tvära för att vara realistiska! Dessutom skriver installationsprogrammet över tidigare version som jag tycker var mycket bra! Någon som tittat på detta och har synpunkter? |
|
2012-01-06, 01:38 | #2 | |
Veteran
|
Citat:
Det går att rädda Albula V.1, om man har en backupp, innan man installerade V.2 Läs gärna min fråga i forumet rail-sim.de http://rail-sim.de/forum/board38-rai...77-albula-v-2/ Jag tycker att V.2 dels är mycket större rutt och jag har inte haft några problem. Man fick lägga in två uppdateringar. Inte heller suger den FPS, värre än andra "tunga" rutter Nu har jag båda versionerna installerade
Senast redigerad av Hawk den 2012-01-06 klockan 01:45. |
|
2012-01-06, 13:15 | #3 |
Medlem
|
Tack!
Tack för din info om Albula v2. Är inte så bra på tyska språket och Google översättningsprogram lite problematiskt. Men jag ska nog kunna fixa till detta!
|
2012-01-06, 17:36 | #4 |
Veteran
|
objekt
Hej
Vad jag har kommit på, är att objekten är ganska rejält nerbantade, men detta syns inte ,om man inte vet exakt var ett "typ" träd stod. Lastbilen fick ryka den med.. Kolla på bilderna V.1 vs V.2, så ser man att det tagits bort träd till vänster på sluttningen. Detta har han gjort för att rutten skall bli lättare (mer FPS ) Trådens fråga: Albula v2 bra/dåligt? Mitt svar är mycket bra
Senast redigerad av Hawk den 2012-01-06 klockan 18:12. |
2012-01-17, 02:39 | #5 |
Veteran
|
Edit
Jo då, rutten är fin, men det är mycket dåligt med meter-spår rullande material Det finns egentligen inget. Bara en Glad-rälsbuss, som byggaren förbarmade sig att bygg om till meter-spår. Men den är så övertung, så den vill bara välta hela tiden, inget kul
2012-01-17, 12:22 | #6 |
Medlem
|
Tack Hawk
Jag misstänkte att nya versionen inte var något för mig genom de bilder jag sett. Jag fortsätter att köra den gamla versionen som jag tycker är bra, lite trist dock i de långa tunnlarna - men så ser säkert verkligheten ut!
|
2012-01-18, 04:52 | #7 |
Veteran
|
Hej
Här är två bilder från St Moritz, Albula V.2 Det ser ju bra ut tills man skådar närmare på spårvidden! Se sista bilden Om man ändå kunde byta till normalspår på V.2 Vad jag inte kan förstå är att i V.2 så används normalspårs-fordon i alla scenario !
Senast redigerad av Hawk den 2012-01-18 klockan 04:55. |
2012-01-18, 14:17 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Vet du vad spårtypen har för filnamn kan du ersätta alla rader med normalspår själv. Är inte så svårt gjort, öppna Tracks.bin filen med en textediterare (gör till xml och editera) ta upp ett sökfönster och skriv in namnet på spåret (ex Sad_tracks\sad_tracks_trkrule_main_nocat.xml - detta hämtar alltså vilket Asset som spåret ska representeras utav) och välj ersätt alla rader, med namnet på normalspåret istället. Spara filen och gör till .bin igen. Så har du normalspår på den smalspåriga sträckan.
Jag ger inga garantier att det fungerar fläckfritt eller brakar ihop. Men det går. Vilket var din fråga.
2012-01-18, 21:55 | #9 |
Veteran
|
Hej
Hugaligen, nej det överlåter jag gärna till någon mer RW-insatt Kanske du Basse kan fixa det?
2014-08-30, 03:24 | #10 |
Veteran
|
Albula_v2b_Line 1435mm track Class 455 (50 mins Scenarios)
Hej
Jag hänvisade ju för länge sedan om en fil Albula_v2b_Line 1435mm Den filen finns inte längre. Men för er som vill testa att köra normalspår, så har jag lagt upp filen som jag hade. Detta tack vare JenzA http://msts.heidling.se/Uppladdninga...Scenarios).rar Ni får testa er fram, jag har glömt hur jag gjorde när jag installerade rutten.
|
|