|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-02-28, 01:34 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Fråga till objektbyggarna
Hur ställer ni er till att man skickar med era objekt i nedladdningen av rutten?
Börjar ju bli en del svenska objekt och det kan vara svårt för t.ex. dom i andra länder att hitta objekten här. En annan idé vore att göra som uktrainsim med sina UKTrainSim Freeware Packs ( http://www.uktrainsim.com/FreewarePacks/ ), att samla alla svenska saker i olika paket...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2012-02-28 klockan 01:35. |
|
2012-02-28, 01:55 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Jag är positiv till vilket som, mina objekt får gärna skickas med en rutt. Den Readme som finns med mina objekt bör ju dock alltid finnas med, så det finns nån spårbarhet vad det är som faktiskt finns med i rutten. En egen mapp i rutten med nått bra samlingsnamn för ingående read-me:s kanske kan vara en god ide.
Att samla alla svenska saker i ett paket, helt ok för min del också. Jag betraktar ju objekt som ska användas i rutter som nästan självklart att dom på något sätt måste hållas tillgängliga på ett lätt sätt. I MSTS fanns ju prylarna med redan i rutten , inget jag brydde mig om. Trevligt att se bilder på när grejjerna används helt enkelt. Fordon vill jag dock ha lite mer kontroll på, eftersom jag avser att för de flesta ha löpande uppdateringar av "paket". Så det är exklusivt banbyggarna för min del. Bra Pierre att du tog upp ämnet, ska se till att ha sådant tillstånd med i redame:n för nästkommande objekt. |
2012-02-28, 02:03 | #3 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Jag är för att skicka med objekt, ser ingen skillnad i att de är med från start än att de laddas ner (möjligen att unika besök skulle generera pengar via ads?) Utan snarare att det bara blir strul och ingen sedan orkar skaffa grejerna. Detta gäller såklart inte payware/donationware.
2012-02-28, 02:09 | #4 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Hej
Mycket bra initiativ, skulle man råka ha vissa objekt innan, så skrivs dom ju bar över. Det är ju just sådant som kan driva en till vansinne, att hitta alla olika objekt till en rutt Jag glömmer aldrig den där Carbonia 3.1, jag höll på i veckor och letade objekt, men skulle tro att jag bara fick ihop ca 75 procent. Ingen hjälp fanns att få heller. Jag gör aldrig om det
Senast redigerad av Hawk den 2012-02-28 klockan 02:13. |
2012-02-28, 02:31 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Just det ja, bra Basse. Det jag sa ovan gäller ju inte payware/donationware, men det har jag reglerat redan i readme, som inte tillåter objekten att ingå en en betal-rutt.
|
2012-03-10, 21:58 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag tycker inte om att saker packas med rutter.
Dels blir filerna för nedladdningarna av rutterna större och dels finns det en massa olika versioner i cirkulation. Däremot är jag positiv till samlande paket och släpper gärna mina saker till sådana bara någon annan håller i paketet. Som kanske märkts har jag inte haft mycket tid till RailWorks på ett tag. Har saker i pipen men fruktat svårt att få inspiration till att färdigställa det. /æ |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|