|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-03-19, 08:06 | #106 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
Prova att ändra till expert kontroller om du inte redan har det.
Om inte det hjälper kan jag väl försöka fixa det men det blir inte så lätt när jag själv inte har problemet. Någon annan som har problemet?
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
2013-03-19, 12:53 | #107 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 800
|
Föraren sitter där bak som Hawk beskrev.
Vagnen börjar rulla vid 41% gas. Då vagnen rullar vid 40% gas sjunker hastigheten ner till noll. Gasreglaget blir kvar när jag släpper den. Jättekonstigt sitiuation med hawks fall. Hoppas du, Andreas13 fixar på nå´t sätt. |
2013-03-19, 17:35 | #108 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 800
|
Kul att se en uppgraderad Y1! Kommer väl till pass inte minst på Inlandsbanan.
Tyvärr kan jag bekräfta problemen med gasreglaget och att föraren sitter i fel ände. |
2013-03-19, 21:11 | #109 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
Är det samma på alla Y1or?
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
2013-03-19, 22:15 | #110 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Hej
Jag kör givetvis med avancerade kontroller Underligt om det bara skall vara jag som har detta mystiska problem... med som i detta fallet Y1 En fråga: Jag har flera lok som är omöjliga att köra, det enda lok jag lyckats få igång är Krokodilen. Det var tack vare att en medlem i forumet "rail-sim.de" skrev en enkel förklaring, som jag aldrig skulle kommit på själv. Fråga två: Går det att göra någon ändring i någon fil, så att man kan köra loken, eller är det bara byggaren som kan göra detta? Det är ganska trist att köpa dyra lok och sedan aldrig får igång dom. Det är på tok för komplicerat, om man läser i manualerna. Varför gör dom så här. Kommer alla nya lok att bli "omöjliga att köra" Kan inte tänka mig att jag är ensam om detta, många äldre "och yngre" kanske inte orkar eller har lust att hålla på att trixa. Om någon här på forumet kan svara på detta så vore det bra.
__________________
|
2013-03-19, 22:20 | #111 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
|
Tågsimulator, det är väl meningen att den ska simulera hur det är att köra ett tåg? Då måste man också lära sig en del tekniska system i respektive lok!
__________________
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
2013-03-19, 22:38 | #112 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Citat:
Ja de kan så vara, men en del kanske inte är intresserade av att kör tåg på "riktigt" Det borde verkligen finnas ett enklare alternativ. Tänk på dom flesta MJ-rallare, dom vill bara vrida på en spak, dom vill inte ha en massa problem För övrigt så var ju inte ditt inlägg något svar på min fråga !
__________________
|
|
2013-03-19, 23:27 | #113 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Föraren åker i fel ände på alla så vitt jag kunde se. Vad gäller pådragsreglaget så funkar det bra för de flesta av Y1-orna. Det som krånglar tex på Inlandsbanan(och några till) har att göra med Regulator kontrollen för expert läget är definerad. Det ska troligtvis inte vara en "notched control" och/eller inte ha egenskapen "rest in notched poition" som gör att den antingen är 1 eller 0 och inte kan ha något av värdena mellan.
Kod:
<cControlContainerBlueprint-cControlValue d:id="48330464"> <ControlName d:type="cDeltaString">Regulator</ControlName> <DefaultValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</DefaultValue> <MinimumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</MinimumValue> <MaximumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</MaximumValue> <BriefDescription d:type="cDeltaString">Throttle</BriefDescription> <DetailedDescription d:type="cDeltaString">Throttle</DetailedDescription> <ApplyToConsist d:type="cDeltaString">eTrue</ApplyToConsist> <HUDControlID d:type="sUInt32">0</HUDControlID> <InterfaceElements> <cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever d:id="48332896"> <ElementName d:type="cDeltaString">Regulator</ElementName> <DifficultyType d:type="cDeltaString">Intermediate</DifficultyType> <PickTransformName d:type="cDeltaString">throttle</PickTransformName> <MovementType d:type="cDeltaString">MoveUpDown</MovementType> <AnalogInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</AnalogInputSensitivity> <DigitalInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</DigitalInputSensitivity> <AnimationName d:type="cDeltaString">AndreasHoff\Y1_V2\RailVehicles\Diesel\Y1_1285\CabView\throttle</AnimationName> <OutputInterface d:type="cDeltaString">eCab</OutputInterface> <RestInNotchedPosition d:type="cDeltaString">eTrue</RestInNotchedPosition> <NumberOfNotches d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000040" d:precision="string">2</NumberOfNotches> </cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever> </InterfaceElements> </cControlContainerBlueprint-cControlValue>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. Senast redigerad av Mawkish den 2013-03-19 klockan 23:28. |
2013-03-20, 00:38 | #114 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
Tackar Mawkish!
Ska fixa det. Föraren får jag se hur det blir med, har ingen aning om vilken rad i blueprinten som roterar föraren.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
2013-03-20, 01:12 | #115 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Hallå
Detta verkar ju bli bra. Frågan man ställer sig. Kan man gå in i "någon fil" till andra "besvärliga lok" och få dom lite mer medgörliga att starta. Eller är det bara 3D-byggaren som kan göra detta? I första hand så funderar jag på om man kan "låna" den filen det gäller från något annat lok och byta ut den krångliga filen.
__________________
Senast redigerad av Hawk den 2013-03-20 klockan 01:15. |
2013-03-20, 01:18 | #116 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Citat:
Jo, jag tänkte fråga dig om du möjligen kunde göra i alla fall Länstågens textur lite större, så att texten på motorvagnen inte blir så suddig på nära håll.
__________________
|
|
2013-03-20, 01:30 | #117 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Citat:
Kod:
<cEntityContainerBlueprint-sChild d:id="48122848"> <ChildName d:type="cDeltaString">Driver</ChildName> <BlueprintID> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider> <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Characters\TrainDriver00_01.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </BlueprintID> <Matrix> <cHcRMatrix4x4> <Element> <e d:type="sFloat32">-1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">-1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.800000</e> <e d:type="sFloat32">1.450500</e> <e d:type="sFloat32">-11.300000</e> <e d:type="sFloat32">1.000000</e> </Element> </cHcRMatrix4x4> </Matrix> <ParentNodeName d:type="cDeltaString"></ParentNodeName> </cEntityContainerBlueprint-sChild>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
2013-03-20, 14:58 | #118 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
Nu kommer det ta ett tag att fixa allt pga att när jag testade att köra så hörde jag inget tickande i hytten, så jag kollade i cab sound blueprinten och där var allt borta, fanns ingenting, så jag tog fram min portabla hårddisk och kollade på dom filerna som jag hade sparat men det var tomt i den blueprinten också Vad i helsike är det här? hur kunde det här hända det är ju helt otroligt
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
2013-03-20, 21:06 | #119 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Citat:
Bli inte arg nu, då blir du bara förbannad. Mycket mystiskt kan hända. Men har du lyckats få motorvagnen att fungera att köra, så tycker jag det räcker långt. Att det inte "tickar" i hytten är ,tycker jag en mindre åkomma. Det kanske du kan fixa i version 3
__________________
|
|
2013-03-20, 21:13 | #120 |
Medlem
|
Jag saknar motorljud från utsidan... låter bara som en vanlig passargerarvagn.
sedan skulle det va kul om du använde dig av den tickare som finns på T44, om du får lov
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|