|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-03-24, 22:34 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
Desperat behov av hjälp med RC-LOKET
Jag köpte RC-loket idag och jag laddade hem version 3 av loket och läste readme filen och det stod så här:
22. Januar 2013 ************************************************ Community-ware Rc-Lok Rc1 / Rc2 / Rc3 / Rc4 / Rc5 / Rc6 and Rc7 locomotions v 3.0 for Train Simulator 2013 (old: RailWorks) ************************************************ - not compatible with the old Rail Simulator - ------------------------------------------------ Credits: - Model bought by a professional modeler - original textures by Janne - some modifications to various Rc-locos, preshading, some reskins, the cab and convert to TS2013 by newS - some reskins made by ocvn - OeBB 1043 reskin and pantos, horns and lamps for the OeBB-loco by Andy-M - some sounds from the T44 model by Marcus Gustavsson - Rc headlight patch by Mawkish ------------------------------------------------ including: - only the model files You need the second package with all the rest: Download: http://www.klemund.de/RailSimulator/ ------------------------------------------------ Installation: ------------- Run the utilities.exe and use the Package Manager x:\ ... \Steam\steamapps\common\railworks\utilities.exe ------------------------------------------------ Play: - activate the addon "sweden" --> "RailVehicles" in the editor ------------------------------------------------ Copyright (C) 2013 by Svenska 3D-Tåg www.e-buzz.se All rights reserved. Men vilka filer är det jag ska ladda ner från http://www.klemund.de/RailSimulator/, där finns ju ingenting och sk*ten står ju på tyska, vilket faktiskt är rena grekiskan för mig. HJÄLP SNÄLLA!!! |
|
2013-03-25, 09:43 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Skicka ett PM till Fredrik eller Swen!
2013-03-25, 10:25 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
Om tyskan är ett problem kan jag hjälpa dig,har bott där i 6 år, men maila Swen så hjälper han dig på engelska.
/Åke |
2013-03-25, 10:48 | #4 |
Medlem
|
|
2013-03-26, 00:04 | #5 |
Medlem
|
Har någon annan v3 av Rc-loket?
|
2013-03-26, 00:13 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Jag har alla Rc-loken. Enda kravet är att man måste ha grundmodellen installerad som kostar 150kr för att andra Rc-loken ska fungera. |
2013-03-26, 00:17 | #7 |
Medlem
|
Jag har köpt RC-loket laddade hem v3 fick fyra .rar filer som jag packade upp och fick 1 fil som jag sedan installerade korrekt, men den dök inte upp i spelet. Läste sedan readme filen som jag postade i första inlägget och insåg då att jag tydligen behövde ladda hem något nytt. Efter att fått svar i denna tråden skickade jag ett meddelande till newS, men fick inget svar. Skickade ett nytt idag och inväntar fortfarande svar.
|
2013-03-26, 00:22 | #8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Det var länge sen jag köpte loket. En av rar-filerna är program och andra är rarzippade. När du klickar programmet så tar den hand om andra rarfilerna. Så tror jag.
|
2013-03-26, 00:26 | #9 |
Medlem
|
Jag fattar bara inte varför man inte lägger allt i en och samma fil så man slipper ladda hem från två ställen.
|
2013-03-26, 18:58 | #10 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Men jag hade frågat samma sak för nån månad sen och fick då svar av Fredrik i en annan tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=466 Där har du länken till nedladdningen!
2013-03-28, 00:28 | #11 |
Medlem
|
Ja nu har allt löst sig, förutom att åbäket inte rör sig på bergslagsbanan. Varför? Det fungerar ju på alla andra elektrifierade banor (som jag har testat)
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|