![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vilken riktig snygging Lennart!!
![]() ![]() Vet inte om det bara är att spegelvända, eller om man bara tar bort stolarna på ena sidan och flyttar över dem till andra sidan, och öppnar dörrar på motsatt sida. Konduktörsbåset vet jag inget om dock, hur det flyttats och så.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-12-03 klockan 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Var inredningen grönt skinn från början eller var det grön galon direkt från start.
![]() |
![]() |
#63 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det finns en bild på en släpvagn med klassiskt brun klädsel, jag skall ha det på S27 släpvagn. Jag vet inte men skulle tro(?) att det var brun klädsel från början, med när jag åkte till realskolan 1959 var den grön (tror jag?).
Nå, det blir en VT och en HT för både M23 och S27, men det var minsann "inte bara att spegla".
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Skitsnyggt Lennart
![]()
![]() |
#66 |
Medlem
|
![]()
Riktigt snyggt Lennart! Är det två olika vagnar, eller ändrar man i property-rutan? (det senare låter väldigt avancerat att göra nämligen!)
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
... blev det idag. Nej, Jockes, nån Propertyruta blir det inte här utan 4 separata vagnar. Det jag skulle önska är väl att kunna byta textur på alla skyltar via nån texturegroup, så skulle man lätt kunna ge vagnarna valbart nummer och linje, men min förmåga att skripta är kraftigt nedsatt, tyvärr
![]() Men ett vänstersläp S27 har sett dagens ljus:
![]() |
#68 |
Veteran
|
![]()
Det är mõcke nu, så jag laddar upp M5 + S8 nu, så är det gjort.
De är Linje 4, Majorna - Getebergsäng, men det skall bli spännande att se vem som blir först med att KLONA (Absolut tillåtet!) och göra nya Skylttexturer för andra linjer enl. receptet i denna post: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....7&postcount=15 Typsnittet är Gill Sans MT och inget annat, men hittar ni nåt mer passande så OK.
![]() |
#69 |
Veteran
|
![]()
... och tredje steget, en körbar hytt !
Det är ur sådana här bilder som jag skall försöka skära ut delar till blivande texturer, mycket klipp och klistra blir det, men det hör väl julen till ![]()
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
hehe ska du skriva julrimm på dem med?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Veteran
|
![]()
Nej,¨
"hjulrim" använder jag bara på boggierna ![]()
![]() |
#72 |
Medlem
|
![]()
Stiligt, stiligt som bara den!
![]() ![]() Ska ladda ner nu och provköra lite!
![]() |
#73 |
Veteran
|
![]()
... även släpvagnen för högertrafik. (Vaffö é vissa så "högervridna"
![]()
![]() |
#74 |
Medlem
|
![]()
Otroligt snygga skapelser Lennart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Veteran
|
![]()
Jag tänker göra så här:
De 6 reglagen med funktion blir: 1. Throttle-Brake-lever 2. Reverser 3. Ljus-switch 4. Rngsignal 5. Panto-lever 6. Wiper-switch
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|