![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#166 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... är väl lösbart. Jag lägger standard på 5,4 och gör varianter för 5,3 och 5,7 för de som vill byta.
Bara nu ingen skall bygga Helsingfors spårväg som väl har höjden 5,9 ![]() Jag bör väl höja M5 till 5,4 också så dom passar till mina övriga grejer ? Tack för att ni ställer upp och God Jul, Julstjärnan är utbytt mot en pantograf! Skall hälsa från Åssbon att han fått jobb som konduktör, det firar han just nu med ett antal Lyckholms 1 ![]()
![]() |
#167 |
Medlem
|
![]()
låter jätte bra
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
OM någon nu vill bygga Helsingfors, så får du ju även bygga en ny boggi, i Helsingfors är spårvidden 1000mm
![]() Hammar'n, det trodde jag med! Sen insåg jag att när man startar körandet, så dyker rutan och växelspettet upp.
![]() |
#169 |
Medlem
|
![]()
Okej testade nu och är precis som du säger jocke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Veteran
|
![]()
Jo just det, den öppningsbara framrutan tillhör hytten (visiblefromoutside) liksom spettet och alla andra reglage i hytten, Dom syns inte i Surveyor men syns i Driver.
En sak till: om man kör mest i CAB-mode innifrån hytten skall man ha en "Osynlig Förare" i vagnen. Kör man mest DCC och sällan hoppar in i hytten kan man ha en Lokis av vilket slag man vill.
![]() |
#171 |
Veteran
|
![]()
Ett antal förändringar är gjorda på Mustangerna:
1. Pantografen har nu höjden 5,40 m örök (5,70 m över mark). Varianter för 5,30 och 5,70 m finns så man själv kan byta i M23-ornas configar. 5.40m <kuid;67375:101998> 5.70m <kuid;67375:101999> 5.30m <kuid;67375:102000> (även M5 får samma system: 5.40m <kuid;67375:101949> 5.70m <kuid;67375:102002> 5.30m <kuid;67375:102001> 2. Samtliga M23/S27-vagnar har nu yttre backspeglar. 3. S27-vagnarna har nu en konduktör (av tvivelaktig karaktär) i konduktörsbåsen. 4. M23-vagnarna har nu blinkers som blinkar. Vill man stänga av dom får man ändra i configs effects och sätta oject-size 0. (min förhoppning är att någon skriptfantom kan skripta dom att reagera på kommande växels läge eller nåt) Kommer på Download efter julottan:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-12-25 klockan 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Medlem
|
![]()
Tack Lennart för allt jobb du lagt ned på dessa och att du står ut med alla ändringar vi kommer med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Medlem
|
![]()
Ett tips i framtiden, sätt inga "," i filnamnen, man måste namnändra alla dem filerna för att (mitt) Trainz ska kunna öppna dem
![]()
![]() |
#174 |
Medlem
|
![]()
Upptäckte en sak på släpvagnen (V för högertrafik), den öppnar inte dörrarna om man använder "Open doors right side", utan öppnar dem bara om man använder "Open left side". Ingen större fara, för det gör ju faktiskt att jag kan köra med oanvänd släpvagn under lågtrafik
![]() Annars funkar dem jättebra än så länge.
![]() |
#175 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men jag hittade en gammal bild från vänstertrafikens tid, så rac_hammer var inte ute på hal is på den punkten. http://www.google.se/url?sa=i&source...88152189187417 EDIT: Nu är jag riktigt trött i mössan. Inte en gammal bild från vänstertrafikens tid utan en äldre bild på högertrafik med stege där bak.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-12-26 klockan 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#177 |
Veteran
|
![]()
Jodå M25 hade stege bak, men där är vi inte ännu. M23/S27 hade nog ingen stege.
![]() |
#178 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#179 |
Medlem
|
![]()
Svårt att gå av vagnen
![]()
![]() |
#180 |
Veteran
|
![]()
Å nej,
skall kolla upp detta! Edit: Ny vagn uppladdad!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-12-26 klockan 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|