|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-07-24, 13:07 | #661 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Man skulle också kunna tänka sig en "gråzon" på ett par procent i mitten där inget händer så får man lite spelrum.
Det går också att göra så att det inte syns på kontrollern utan att den bara står stilla i mitten under ett par procent (som inte syns). Nackdelen är väl att det tar en pytteliten stund innan man kommer ner i elbromsen. Jag kan öka på "längden" av värdena så att man sedan inte förlorar precision när man går in på pådrag eller elbroms. Bara en möjlighet, vet inte riktigt. Tankar?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 13:20 | #662 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Gick på alternativ 2 med knappen (Shift + D) så går spaken till 0. Funkar ganska bra!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 13:21 | #663 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
Citat:
Välj den känslighet som du tycker passar bäst, jag kommer att ändra manuellt om det inte skulle "passa" just mig. På så sätt kan alla bli nöjda och du får släppa det du tycker är bäst! En sak jag precis lade märke till är att när man startar en aktivitet ligger bromsen inte till. På plan bana är det inga problem, men lutar det börjar tåget rulla på en gång. Vanligtvis läggs bromsen till när man startar ett lok/motorvagn i TS2014.
__________________
Mvh, Roger Senast redigerad av Rogge den 2014-07-24 klockan 13:23. |
|
2014-07-24, 13:40 | #664 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Hmm, det kanske är bättre att använda spacebar eftersom den finns på kontrollern. Jag har en kontroll och kan testa det!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 14:07 | #665 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Lagt in alla lägen på lyktorna. Vad är läget längst ner dock? Slutljus?
Om inte, i nuläget ser det ut såhär. Tänk er att spaken är längst ner, då ser det ut såhär för varje steg uppåt. Osäker på de två sista lägena. Tänds båda lamporna där nere på 4:e läget? Dvs, skall de se ut som på sista bilden i bild 5? Är det rätt?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 14:31 | #666 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Nödfrånslag tillagt
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 15:43 | #667 |
Tidigare Traindriver94
|
Fantastiskt jobb du gör!!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
2014-07-24, 16:11 | #668 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
Jag håller med dig Micke.L, det är ett fantastiskt jobb han gör!
__________________
Mvh, Roger |
2014-07-24, 17:04 | #669 |
Medlem
|
Br 423, 424 och 426 har alla gråzoner melan 7 och -7%, nånstans där...
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-07-24, 17:05 | #670 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Updaterat länken i signaturen. Ny version uppe!
Icke standard kontroller:
Övrigt som vanligt.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 17:26 | #671 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
Om det går skulle det vara trevligt att kunna trycka spacebar och gå till 0 även för den dynamiska bromsen. Som det är nu är det lätt att gå från dynamisk broms till att direkt öka pådraget när målet var att gå från dynamisk broms till 0. Jag vet inte ens om det är möjligt att göra så i TS. (Jag fick inte funktionen att gå till noll att fungera med Xbox-controllern.)
Sitter man inte lite för långt bak i hytten? Jag tycker att fönsterrutan framåt blir lite för liten. Vrider man runt i hytten ser man även att fönstret till vänster om lokföraren inte sitter där man förväntas ha det, dvs precis till vänster. Zomma in med piltangenterna går ju, men då tappar man fartkänslan då det känns som att allt går i ultrarapid. EDIT: - Hos mig fälls bara den vänstra backspegeln ut. - Den här ljusbilden ser jag aldrig: http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...5&d=1406199712
__________________
Mvh, Roger Senast redigerad av Rogge den 2014-07-24 klockan 17:47. |
2014-07-24, 18:37 | #672 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Jag har uppdaterat länken i signaturen!
@Rogge, det är märkligt att det inte funkar det där med lamporna. Jag gjorde en ren installation och det funkar för mig :/ Backspeglarna är inte klara och bara den vänstra funkar, jag gjorde den som test för länge sedan Det är mysigt med regn!! Nu måste jag få igång torkarna! Körde med släckt hytt för det var snyggast att visa
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-07-24 klockan 18:38. |
2014-07-24, 18:54 | #673 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
Kan tala om att jag redan fått torkarna att fungera. Skall bara animera klart
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
2014-07-24, 19:22 | #674 |
Tidigare Traindriver94
|
Haha så det kommer ytterligare en uppdatering idag? Då väntar jag lite på den då
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
2014-07-24, 20:50 | #675 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
Kungsfisk, har du sett att det "läcker" in lite utifrån via ATC-panelen? Det syns bäst dagtid vid färd. (Se bifogad bild)
__________________
Mvh, Roger |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|