![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Hytten är inte det minsta lik den Svensknorska versionen av loket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Någon som har förmåga att hitta? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ett EL F-lok med vagnar vore fint
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Detta är anledningen till varför det oftast tar så otroligt lång tid om man är petig med vad man ska ha för underlag. Dom flesta ritningarna som man får tag på, som man ändå får acceptera som någorlunda bra kvalité, ser ut som såhär. ![]() Men ritningskvalitén jag personligen är på jakt efter för mina projekt är snarare av den här kalibern. ![]() Vilket är väldigt svårt att få tag på, och kan ibland ta flera hundra timmar av bara sökande. Men i dom allra flesta fallen får man nöja sig med mindre detaljerade ritningar, och använda sig av väldigt mycket bilder istället. Personligen föredrar jag nu för tiden att ha väldetaljerade ritningar OCH mycket bilder för att få så bra utgångsläge som möjligt. Sitter just nu och överväger att köpa hem en kopia av originalritningen på Mz III ifrån riksarkivet, men det återstår att se, av många olika anledningar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Marcus!
Är den här tillräckligt bra? http://jernbane.net/bo/subpage.php?s=4&u=232 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har sökt i Riksarkivet och fann inget. Kanske sökte jag på fel sätt. Är inte bra på det. Kanske finns ledtråd av någon som kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Finns det en liten chans att kolla här om EL15? http://www.hobby.se/tidningsdetaljer...dningsID=19673 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Marcus!
Du fick PM av mig i går. Läste du det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Vad tror du om detta, Marcus? https://159.8.74.231/boards/topic/56...-le5100/page/1 Vore bra om du kontaktar den som har ritningen.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-09-19 klockan 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Tidigare v10
|
![]()
Ritningen dom använder som underlag är ju utav väldigt hög kvalité, och är ypperlig för modellbyggande.
Men då dom själva faktiskt håller på med en modell, utav hög kvalité dessutom, för just TS. Så vill jag ändå ta och påstå att det kan vara värt att invänta den. För från det att jag har fått tag på ritningar, och detaljbilder, så tar det ett antal timmar att bygga och mappa modellerna. Och det är timmar jag får försöka lägga när jag har dom. Så jag tror att det går snabbare att bara invänta denna modellen, om jag ska vara ärlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sånt lok skulle man ha! https://www.youtube.com/watch?v=6kKcO16EQIE
|
![]() |
![]() |