|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 379
|
Här är en enkel guide för hur du gör för att felsöka signaler du redigerar eller placerar ut i din rutt.
Steg 1: Längst upp i din .lua-fil, Kod:
local logFile = io.open("debug_log.txt", "a")
function DebugPrint(message)
if DEBUG and logFile then
local id = "Unknown"
local temp = Call("GetId")
if temp ~= nil and type(temp) == "string" then
id = temp
end
local signaltype = "Unknown:"
logFile:write(os.date("[%H:%M:%S] ") .. "[" .. id .. "] " .. message .. "\n")
logFile:flush()
end
end
DEBUG = true
Kod:
-- debugging stuff
DEBUG = true -- set to true to turn debugging on
function DebugPrint( message )
local gId = Call ("GetId")
if (DEBUG) then
Print( gId .. message )
end
end
Kod:
DebugPrint("Debugmeddelande")
Steg 3: Dags att felsöka. - Du kommer få fram en massa information som du kan ha till nytta i loggarna som genereras. Om du dessutom har gett signalerna en stationssignatur och nummer så kommer dessa genereras i loggen som "id". Jag kommer lägga in en mer detaljerad guide senare, men tänkte dela med mig det här till o börja med.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|