|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-03-21, 19:50 | #1 |
Member
Reg.datum: Jan 2003
|
Stänga av motorer??!
Har, ända sedan MSTS gjorde antré, irriterat mig på det faktum att motorerna på loken inte går att stänga av. Har ingen erfarenhet av tågframförande i verkligheten, men jag föreställer mig att man inte hoppar av sin Dash 9´a efter framkomst till sin destination, säger "tjingaling" och knallar hem med motorn påslagen, i förvissning om att någon tittar förbi och tankar upp kärran då och då, tills det är dags för ny avgång. På något sätt stänger man väl antagligen av el-motorer också. Någon annan som tänkt på detta eller är det jag som missat något?
Hälsningar Ola Norrby |
|
2003-03-27, 10:32 | #2 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
jo jo, jag håller med dig men vet ej vad man ska göra åt det...[V][V][V][xx(][xx(]
KAlle |
2003-03-27, 12:02 | #3 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
I fallet USA Dieslar slår man "bara" av manöverspänning men låter motorn vara igång. Anledningen är att äldre lok tog skada av att motorn omvälande var varm och kall. Under vintern var man tvungen att tömma kylaren om man stängde av motorn då kylarna och motorpackningar inte tålde glykol eller liknande "antifreeze" medel.
På ett ellok är det bl a fläktar, kompressor och strömavtagare att tänka på innan du lämnar loket. Kenny |
2003-03-27, 13:01 | #4 |
Senior Member
Reg.datum: Nov 2001
|
Hallå!
På www.trainsim.com under "sounds" finns : delticsf.zip Engelska Deltic-dieseln med "start-up and shut-down sequence." Rekommenderar starkt www.railwaves.com för alla typer av ljudförbättringar i MSTS. Det är dock payware, men defintivt värt pengarna. /Patrik |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Möjlighet att stänga av inbyggda lok och vagnar | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 16 | 2003-08-07 23:47 |