Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-06, 13:15   #61
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Gå in i mappen TERRTEX.(som ligger i JAPAN1 + de andra rutterna!)

Sedan så kopierar du filen microtex.ace från den katalogen till EDK´s TERRTEXkatalog!

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Konsernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-06, 13:41   #62
Chris_20
Junior Member

Reg.datum: Feb 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Chris_20
Standard

tack jo jag såg senare att det fanns en mapp som hette terrtex [:I] nu när jag har kopierat över alla ACE filer så börjar den klaga om att dei inte kunde hitta Ingame.sms och Signal.sms och den kunde int lagga A1USBuffer.s hmmmmm vad gör man här????

tack på för hand för hjälpen

Chris
Chris_20 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-06, 13:55   #63
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej Chris!
Det verkar som om inte alla filer kopierats till EDK-rutten vid installationen. Så här står det i readme filen:

"Efter at selve installationen er fuldført, starter der et Dos-vindue. Dette er den funktion der kopierer filer fra de præinstallerede ruter i Train Simulator. LUK IKKE DETTE VINDUE, det lukker selv ned når kopiering af filer er færdig."

Kanske stängde du dos-fönstret innan kopieringen var klar, eller så blev det något fel här. Se efter ifall det finns en fil som heter "install.bat" eller något liknande i EDK-mappen och kör den i så fall igen. Då ska alla filer kopieras. Jag tror att man måste ha alla orginalrutter installerade eftersom det är därifrån filerna hämtas. Har du det?

mvh .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-06, 14:19   #64
Chris_20
Junior Member

Standard

Tack mats för tipset..

Sak se om det funkar att installera om det laddade ner den lite mer uppgraderade versionen kan det vara fel i den? (alltså v 1.5.6) jo alla original rutter är installerade tror jag iallfall har installerat hela spelet men är inte så duktig på datorer som man skulle önska

det var ju synd att den ite verkar vilja på min dator den verkar ju ananrs vara en helt urbra rutt
Gammal 2003-04-06, 14:48   #65
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Om man ska göra det manuellt så kan du kopiera filerna INGAME.SMS(gör så att man hör lite olika ljud från början i spelet!) och SIGNAL.SMS(gör så att man hör bommarna!)

CROSSING.SMS kan kopieras från den rutten som du tycker övergångarna låter bäst i! Den andra filen likaså!

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Konsernen
Gammal 2003-04-06, 19:07   #66
Chris_20
Junior Member

Standard

Hmmm nu när jag har installerat om det och så så vägrar den att starta upp då hänger sig Train sim istället hmm vad ka n det bero på
Gammal 2003-04-06, 19:20   #67
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Det var konstigt?[V][xx(]

Jag fick samma fel med en rutt jag försökte "TA BORT!" en gång men aldrig efter att ha ominstallerat![?]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Konsernen
Gammal 2003-04-06, 19:55   #68
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Ska man behöva vänta på att Dos fönstret ska forsätta eller?
Jag har kört det en stund sen så står det still 10 min(cirka!) och därefter stängde jag det!

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Konsernen
Gammal 2003-04-06, 20:11   #69
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Ska det verkligen se ut såhär?

Det står ju att den ska stänga sig själv![:0][?]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Konsernen
Gammal 2003-04-06, 23:53   #70
bexkman
Junior Member

Standard

Beroende på hur du har ställt in windows och vilken variant du kör så försvinner ibland inte dosfönstret automatiskt, men du kan helt lugnt stänga det när det står "slutförd" uppe på titelraden.

Jag fick för övrigt samma problem (att MSTS hängde sig vid laddningen efter att ha installerat EDK) och då installerade jag X-tracks igen vilket löste problemet. Du kan ju testa det.

o
bexkman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-16, 20:36   #71
Chris_20
Junior Member

Standard

Hej!

nu har jag provat att både installera om Rutten och X-tracks men nu så kraschar MSTS för mig helt... kan inte köra igång någon av banorna.....

Hur gör man då börjar bli lite smått desperat...
HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

MVH

Chris

Gammal 2003-04-16, 20:52   #72
ante
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Hej!
När jag kör mellan Helsingborg och Malmö i vänsterspår så strax innan Landskrona så kopplar loket från vagnarna.Någon som har samma problem och vad kan man göra åt detta?
MVH
Ante
ante besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-18, 20:36   #73
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej
Imens jeg prøver at løse problemet med afkoblede vogne er her et billede fra Kalundborg i Danmark i fuld snestorm.

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
erich.falensteen@mail.tele.dk
Erich besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-22, 08:57   #74
Erich
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej allesammen

NU har jeg flere gange testkørt alle spor i det område hvor min får broken cobler fejl, og jeg har ikke problemet hos mig. Alligevel har jeg udskiftet de spor hvor fejlen forekommer,så disse er med i den version der liger til download nu. ( Der er ikke ændring af versions nummeret ).

EDK kan nu downloadses fra følgende websider:

http://ts-ef.dk samt http://www.ts-ef.com

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
Gammal 2003-04-30, 09:43   #75
Erich
Medlem

Standard

Hej allesammen

Mens der arbejdes på EDK akn jeg vise jer en nyhed der snart mommer til download på http://www.oldtimerklubben.dk
Er den ikke bar flot ?

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En norsk rute jeg holder på med legolas Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 15 2004-07-14 08:29
Danske tog Erich MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2004-05-26 21:38
Nyt tysk rute projekt: Bonn - Berlin (gratis) Marc Liljeqvist Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 0 2003-12-24 17:58
Järnvägsfärja - Holger Danske Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-01-09 00:45
MSTS virkelig rute nu også i Sverige vandborg MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 47 2002-12-19 16:37

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.