Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-01, 15:41   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Orbiter fan´s rutter

Hej igen!

Starta en tråd åt dig och alla som vill fråga om dina projekt. Hoppas du inte hade något emot det!? Det är bättre än att fortsätta i Mazz tråd.

Få se om jag fattat detta rätt!? Du har inte byggt 10 rutter, utan bara planerat bygga 10 rutter. Stämmer det? Då kan man inte säga att man redan byggt dom.

Angående hjälp till Göteborg - Stockholm rutten, så behöver du nog fler än Pson som hjälper till. Kan du bygga objekt? Om inte, behöver du någon som kan. Iallafall behövs några objekt byggas, för att rutten ska få den rätta känslan. Pson är jätte-duktig på att måla och göra aktiviteter, men inte bygga (vad jag vet!?). Har du någon (eller kan själv?) fotar åt dig? Har du alla spårplaner? Fråga om sånt, här på forumet annars.

Rutten som Munksäter ligger i heter KMJ. Den är byggd av Hawk och kan laddas ner härifrån e-buzz!

Har du kollat igenom guiderna på: http://www.msts-akuten.com/ ? Tänker speciellt på den om Backup, som Mazz skrivit!

Att Reginan skulle behöva DirectX 9???? Varför det?

Att bygga en stor rutt på en månad eller två, är en omöjlighet (om man inte bara lägger spåren). Även om man arbetar dygnet runt! Sätt ingen tidsgräns, utan bygg på och när det blir färdigt så blir det färdigt. Men man kan berätta om bygget och visa byggbilder under tiden man bygger.

Lycka till med byggandet!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 16:44   #2
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

jag kan som sagt alltid bygga om jag får mått och bilder![8D]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 17:15   #3
Orbiter fan
Senior Member

Reg.datum: Apr 2003
Standard

Pson jag behöver all hjälp jag kan få för när jag började med rutten så hade jag problem med att anvämda editoyrn för att välja land det skulle jag behöva hjälp med och byggandet har jag inte kommit igång med än för jag har varit hos en kompis som har bredband derför hoppas jag att jag får använda farsans dator för min är alldeles för gammal så det är lite osäkert men det finns en möjlighet till att du kan skicka ditt telefon nummer till min hotmailadress så kan arbeta på telefonen istället om det går bra.
Jag hade tänkt att du kanske skulle kunna hjälpa mig med terengfilerna och sedan hjälps vi åt och bygger resten med hjälp av flera medlemmar jag vet att vi kommer att klara det här skärskilt om vi sammarbetar med varandra jag vet inte hur man lägger ut bilder på forumet för tillfället finns regina modlen i pappas dator men jag ska göra allt jag kan för att få den klar.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 18:15   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Har du blandat ihop mig med Pson? Vi har visseligen samma namn, men jag är inte Pson!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 18:17   #5
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Orbiter fan, kan du skriva isär lite, blir lite svårt att läsa annars[:I][B)][8)][}][}][}]

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 21:19   #6
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Vill inte vara taskig eller så vill bara påpeka några grejer Orbiter fan.

Jag tror det kommer ta merän till hösten att bygga en rutt såvida det inte är en liten rutt som tar 15-20min att köra igenom med någorlunda mycket objekt.

Du som alla andra kommer att tröttna någon gång och vill ta en liten paus som är fullt förtåelig från min sida iaf. RE är nästan som en levande varelse den har bra dagar och dåliga dagar. Tyvärr får man ofta känna på den dåliga dagen.

Om du bara har startat en ny bana med massa gräs så märkte du att det tog inte alls lång tid, men tro mig det gör det andra när du ska lägga ut objekt. Det går inte att göra på en klackspark.

Men jag ska inte säga för mycket du kanske får ut en fin rutt tills hösten men jag tvivlar dock på en rutt mellan Stockholm och Göteborg om den ska vara verklighets baserad!!

Angående Reginan!
Jag blir heller inte klock på varför man skulle behöva direct x9. Det låter mer som att du skryter om att du har gjort ett en Regina men vill inte visa bilder. Men jag ska inte sä någonting. Det är oerhört kul om du verkligen har gjort Reginan. Men det återstår och se.

Sådär bara några påpekelser och en fråga [^]

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 21:23   #7
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Du har rätt om RE, min stort sätt färdiga BLJ-route försvann för en månad sen och sen dess har jag och RE inte varit bästa vänner[xx(][V][B)][:X]

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Svenska rutter? knasen Landskapsdesign - Trainz 3 2004-07-10 20:47
Bra rutter ? ConnyE MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-10-19 18:44
Installera alla rutter? avgd MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-10-23 16:01
Rutter och tåg tråden! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2002-09-28 22:41

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28.